رئیس جمهور در روزهای اخیر با بیش از 20 شخصیت سیاسی به صورت جداگانه دیدار کرده است

  • انتشار: ۱۶ اسد ۱۳۹۷
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 45969

رئیس جمهور غنی در روزهای اخیر با تعدادی از رهبران سیاسی و سران احزاب سیاسی کشور دیدار و در مورد موضوعات مهم جاری در کشور بحث و تبادل نظر کرده است.

شاه حسین مرتضوی معاون سخنگوی رئیس جمهور گفته است که رئیس جمهور اشرف غنی از چندین روز به این سو با تعدادی از رهبران و شخصیت های سیاسی و جهادی به گونه جداگانه در مورد موضوعات مهم از جمله صلح، آتش بس، انتخابات و موضوعات دیگر بحث کرده است.

مرتضوی گفته است که رئیس جمهور از چند روز بدینسو در ارگ جریان داشت، با جنرال عبدالرشید دوستم معاون اول ریاست جمهوری، حامد کرزی رئیس‌جمهور پیشین کشور، عبدالرب الرسول سیاف، حضرت صبغت‌الله مجددی، محمدیونس قانونی، عطامحمد نور، محمد محقق، محمد خان، گلبدین حکمتیار، محمدکریم خلیلی، محمدالماس زاهد، میر امان الله گذر، اقبال صافی، حاجی دین‌محمد، عبدالحکیم منیب، محمد اکبری، سید حامد گیلانی، انورالحق احدی و عبدالهادی ارغندیوال، عطاالله لودین و شماری از اعضای شورای انسجام جمعیت اسلامی تحت ریاست سید اکرام‌الدین، به شکل جداگانه دیدار کرد.

بزرگان و رهبران سیاسی کشور در خصوص وضعیت جاری و مسایل سیاسی افغانستان به شمول صلح و امنیت، آتش بس و انتخابات، دیدگاه‌ها، پیشنهادات و نظریات شان را با رئیس‌جمهور شریک ساختند.

مرتضوی گفته است که رئیس‌جمهور غنی، مشوره در خصوص مسایل مهم کشوری را برای بیرون‌رفت از چالش‌ها و مشکلات موجود افغانستان یک اصل خواند و تأکید ورزید که سلسلۀ نشست‌های مشورتی به‌منظور استفاده از نظریات و طرح‌های بزرگان سیاسی و ملی مملکت، ادامه خواهد یافت.

همچنین روز گذشته ارگ در بیانیه ای گفته بود در  دیدار رئیس‌جمهور با تعدادی از نمایندگان احزاب سیاسی، وی خاطرنشان‌کرد که حکومت آمادۀ همکاری با احزاب است و از ظرفیت‌ها، طرح‌ها و پیشنهادات آنان استفاده می‌کند. وی افزود که حکومت وحدت ملی میراثی را به ارث گرفت که ما ضرورت داشتیم تا بقای افغانستان را تضمین نماییم و قناعت جامعۀ ‌جهانی در حمایت از افغانستان را بدست آوریم و با کشورهای آسیای میانه، منطقه و جهان اسلام، روابط را تأمین کنیم.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟