رئیس جمهور حکم اعدام 11 تروریست را صادر می کند اما نام انس حقانی در این بین نیست

  • انتشار: ۱۱ جوزا ۱۳۹۶
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 23615

گزارش می رساند بعد از حمله خونین روز گذشته در کابل که منجر به کشته و زخمی شدن بیش از 400 تن شد، رئیس جمهور اشرف غنی حکم اعدام ۷ عضو شورای کویته و ۴ عضو شبکۀ حقانی را به امضا رسانده است، گفتنی است در این فهرست نام انس حقانی شامل نیست.

بعضی از منابع گفته اند که رئیس جمهور روز گذشته حکم اعدام این چند تروریست را صادر کرده است.

منابعی در ارگ ریاست جمهوری که نمی‌خواهند، نامی از آنان در خبر برده شود، تأیید می‌کنند که احکام اعدام یازده تن از اعضای شبکه حقانی و طالبان روی میز رئیس جمهور قرار دارد.

به گفتۀ این منابع، تا اکنون رئیس جمهور غنی این احکام را امضا نکرده است؛ اما ممکن تا پایان امروز آنها را توشیح کند.

در همین حال نجیب آزاد معاون سخنگوی ریاست جمهوری گفته است که باید دادگاه عالی به‌زودی بر این موضوع کار کند و لیست محکومین به اعدام را به‌ ریاست جمهوری بفرستد.

به اساس گزارش‌ها رئیس جمهور افغانستان حکم اعدام یازده عضو شبکه حقانی و شورای کویته را صادر کره‌است اما در این بین نامی از انس حقانی برادر ناتنی جلال الدین حقانی موسس و بنیانگذار شبکه تروریستی حقانی دیده نمی شود.

بعد از نشر خبر صدور حکم اعدام این چند تروریست و نبودن نام انس حقانی، شائبه هایی بوجود آمده است که چرا رئیس جمهور حکم اعدام انس حقانی را امضا نکرده است، در حالیکه شبکه حقانی چندین حمله مرگبار را در افغانستان انجام داده است که باعث کشته شدن صدها افغان شده است.

این در حالیست که شهر کابل روز گذشته (چهارشنبه) شاهد حمله مرگباری بود که به اساس آمارهای رسمی، حدود ۹۰ تن در آن کشته و صدها تن دیگر زخمی شده‌اند.

ریاست عمومی امنیت ملی افغانستان می‎گوید شبکه حقانی در همکاری و حمایت “آی اس آی” یعنی اداره استخبارات پاکستان حمله روز گذشته درکابل را انجام داده‎است.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟