رئیس جمهور حزب جمعیت را چند پارچه ساخته است

  • انتشار: ۱۰ دلو ۱۳۹۵
  • سرویس: اجتماعی
  • شناسه مطلب: 17440

بعد از دیدار روز گذشته شورای انسجام جمعیت اسلامی با اشرف غنی رئیس جمهور، بعضی از منتقدان می گویند رئیس جمهور به هدف چند پارچه ساختن جمعیت اسلامی به بعضی از چهره های قدرتمند این جزب میدان می دهد.

به گزارش روزنامه ماندگار؛ شورای انسجام جمعیت اسلامی که متشکل از شخصیت‎های ملی، سیاسی و جهادی می‎باشد، در دیدار با رییس‌جمهورغنی حمایت و پشتیبانی همه‌جانبه شان‌را از برنامه‎های حکومت اعلام کردند.

براساس خبرنامۀ ارگ، در این دیدار، رییس‎جمهور کشور حضور بزرگان و اعضای شورای انسجام جمعیت اسلامی افغانستان را خوش آمدید گفت و به‎خاطر اعلام پشتیبانی و حمایت آنان از برنامه‎های حکومت تشکری کرد.

رییس‎جمهور محمداشرف غنی خاطرنشان کرد که همکاری مردم به ویژه شخصیت‎های ملی و سیاسی و بزرگان کشور با حکومت، می‎تواند در تطبیق پلان‎ها و پروژه‎های دولت مؤثر واقع شود.

این درحالی است که چند روز پیش “جمعیت فکر” شاخه جدا شده از حزب جمعیت با رییس‌ جمهوری دیدار و گفت‌وگو کرد. آقای غنی در دیدار با اعضای جمعیت فکر حمایت همه‎جانبۀ خویش را از برنامه‌های آنان اعلام کرد.

همزمان با این دیدارها، رییس اجرایی جمعیت اسلامی نیز به نماینده‌گی از این جریان با رییس جمهوری وارد مذاکره و گفت‌وگو شده است. برخی منابع گفته‌اند که استاد عطا محمد نور و اشرف‌غنی روی متنی کار می‌نمایند تا توافق‌نامه‌یی را به امضا برسانند.

رییس جمعیت اسلامی و شمار دیگر از اعضای درشت این جریان به شدت مخالف رییس جمهور غنی هستند. آنان در صف مخالف قرار دارند و مواضع نزدیک با رییس اجرایی حکومت دارند.

برخی منتقدان گفته‌اند که رییس‎‌جمهوری به هدف چندپارچه‌ساختن جمعیت اسلامی به چهره‌های مختلف این جریان قدرت‌مند میدان می‌دهد تا عملاً جمعیت نتواند موضع مشترک و یکسان در قضایای کشور بگیرد. ظاهراً آقای غنی توانسته است به این هدف نزدیک شود.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟