رئیس جمهور ترکیه:تهدید کشورهایی هستند که 15 هزار کلاهک هسته ای دارند

  • انتشار: ۱ جوزا ۱۳۹۷
  • سرویس: بین المللتیتر 2
  • شناسه مطلب: 42595

به گزارش خبرگزاری اطلس،رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه روز دوشنبه کشورهایی که دارای سلاح هسته‌ای هستند را تهدیدی برای جهان خواند و از ایالات متحده آمریکا برای خروج از توافق هسته ای سال ۲۰۱۵ با ایران انتقاد کرد.

آقای اردوغان گفت: «کسانی که بیش از ۱۵ هزار کلاهک هسته ای دارند، تهدیدی برای جهان هستند.» اشاره اردوغان به تقریبا تعداد کل کلاهک‌های هسته‌ای در جهان است که بیشتر آنها در اختیار ایالات متحده آمریکا و روسیه قرار دارد.

اردوغان که در مراسم افطار به مناسبت ماه رمضان صحبت می کرد با بیان اینکه خاورمیانه باید از سلاح هسته‌ای پاک شود در اشاره به تهدیدهای وزیر خارجه آمریکا نسبت به ایران گفت: «چرا کشورهایی که سلاح هسته ای دارند دیگران را تهدید می کنند؟ اگر منصف باشیم و رویکرد منصفانه ای داشته باشیم باید بگوییم کشورهایی که سلاح هسته ای دارند و از سلاح هسته ای بعنوان تهدید استفاده می کنند هیچ اعتباری در جامعه بین المللی ندارند.»

اشاره رئیس جمهوری ترکیه به خاورمیانه بدون سلاح هسته‌ای، اسرائیل را هدف قرار می‌دهد که تنها کشور منطقه خاورمیانه است که گفته می شود دارای سلاح هسته ای است.

رئیس جمهوری ترکیه همچنین گفت: «ترکیه طرح دوباره موضوعات جهانی از جمله توافق هسته ای با ایران را که دیگر کنار گذاشته شده بود، نمی پذیرد. از نظر ما اینکه دیگر امضا کنندگان توافق هسته ای با ایران در مقابل تصمیم دولت آمریکا ایستاده‌اند و به آن وفادارند بسیار مثبت است.»

نظرات(۲ دیدگاه)

  1. کرامت سلیمی
    (۲۲ سرطان ۱۳۹۷)

    با سلام و احترام خدمت مدیر محترم سایت

    می دانید چرا هیچگاه به وحدت نمی رسیم زیرا خیلی از افراد به دنبال واقعیت و حقایق نیستند و حتی در مقابل فهمیدن حقیقت مقاومت می کنند و با خود فریبی زندگی می کنند.

    حتی رسانه ها نیز با اخباری که منتشر می کنند بیشتر به دنبال جلب توجه هستند و اکثر این رسانه ها یا در حاشیه قرار گرفته اند و یا در حال بی اهمیت شدن هستند. زیرا رسانه ها نیز یا می خواهند اخبار جذاب منتشر کنند تا مورد توجه قرار گیرند و یا در انتشار اخبار به گونه ای عمل می کنند تا به مذاق صاحبان قدرت خوش امده و به انها نزدیک شوند.

    بیشتر رسانه های ما یا وابسته به قدرتند و یا ترسو هستند و انچیزی را که باید انتشار دهند منتشر نمی کنند.

    مسلما” در چنین فضایی حقایق یا پوشانده شده و یا تحریف می شوند و رفته رفته دروغها در لباس حقیقت ظاهر شده و خود را در باورها قرار می دهند و باعث می شود که جامعه ان طوری که صاحبان قدرت و صاحبان سرمایه می خواهند مهندسی و هدایت شود و عملا” ملتها به بردگی گرفته شوند. .

    یکی از بزرگترین دروغهایی که به بشریت گفته شده است وجود سلاحی غیرواقعی و خیالی به نام بمب اتمی می باشد که دلایل زیادی وجود دارد که چنین سلاحی مطلقا” وجود ندارد و فقط برای ایجاد رعب و وحشت در میان ملتها ان را عنوان می کنند.

    بنده کتاب کوتاهی در باره دروغ بودن سلاح هسته ای نوشته ام و نام ان را گذاشته ام ” ترس نتیجه عدم آگاهیست “.

    اگر واقعا” به دنبال حقیقت هستید بدون هیچ پیش داوری و تعصب این کتاب را در سایتتان منتشر نمایید.

    تا زمانی که این دروغ و دروغهای مشابه در باورهاست امکان هیچ تحول اساسی در جامعه وجود ندارد و اوضاع روز به روز بدتر می شود که اوضاع آشفته اقتصادی و فرهنگی کشورمان گویای این واقعیت می باشد.
    انرژی هسته ای به صورت یک داستان پایان ناپذیر درامده و تمام وقت و انرژی صرف چنین موضوع دروغینی شده و در پناه این دروغ عده ای به دزدی و چپاول در مملکت مشغولند.

    شما هرچقدر از دزدیها و فسادهای مالی و اقتصادی بنویسید فایده ای ندارد و همچنان دزدیها و فساد ادامه دارد و خواهد داشت.

    فارغ التحصیلان هسته ای در هر سطحی مورد بی توجهی قرار گرفته اند زیرا در عمل هیچ کارایی ندارند و عمر این افراد در کلاسهای بیهوده درسی هدر رفته است .و گاه در مقابل مجلس و یا نهادهای دیگر جمع می شوند و با التماس و خواری از مسئولان می خواهند که به انها شغلی داده شود.
    بعضی از انها به شغلهایی مثل مسافرکشی و یا کارهای خدماتی روی اورده اند.

    چند روز پیش یکی از نمایندگان مجلس در صحن مجلس عنوان کردند که چرا تعدادی از دانشمندان و فارغ التحصیلان هسته ای را به کشور عراق برده اند تا در ترمیم و بازسازی یکی از مکانهای مذهبی کمک دهند.

    ترمیم دیوارها کار کارگر است و بردن فارغ التحصیلان و دانشمندان هسته ای برای ترمیم این مکان نشان دهنده این است که انها هیچ ارزشی ندارند و تا زمانی به انها بها داده می شود که بتوانند از انها استفاده ابزاری کنند و با موضوع دروغینی به نام بمب اتمی مردم را بترسانند.
    به نظر بنده اگر شما اصحاب رسانه بتوانید درراستای افشای این دروغ حرکت نمایید بهتر نتیجه می گیرید.و برای افشای ان باید به صورت خاص دروغ بودن این موضوع مورد توجه قرار گیرد و با همکاری رسانه های دیگر و همینطور دانشگاهها تبلیغات وسیعی داشته باشید وتمام وجهه همت خود را بر روی این موضوع بگذارید.و الا با تمرکز بر روی فسادهای مالی و دیگر فسادها بعد از مدتی تکراری و خسته کننده می شوند.و رسانه ها نیز ارزش و جایگاه خود را از دست خواهند داد.

    این فرصت را بدهید تا این موضوع از هر بعدی که بررسی شود مورد راستی آزمایی قرار گیرد..

    لینک دانلود کتاب در

    سایتهای کتاب سبز ، تک بوک ، کتابها و ……

    yon.ir/ncQDV

    yon.ir/hC3eg

    yon.ir/aTiUg

    لازم به ذکر است این کتاب به عنوان مقاله علاوه بر سایتهای داخلی در سایتهای خارجی اسپوتنیک روسیه، اسلام تایمز لبنان و دری نیوز افغانستان نیز منتشر گردیده است

    ممنون می شوم پاسخ دهید.

    در پناه خدای بزرگ باشید

  2. کرامت سلیمی
    (۲۶ سرطان ۱۳۹۷)

    تاریخ نگاشته می شود تا نشان دهد که افسانه بی پایه است اما افسانه خیلی زود جای تاریخ را می گیرد چون دلفریب تر است.

    با سلام و عرض ادب و احترام خدمت مدیر محترم سایت

    قبل از هر چیز تشکر می کنم از بابت انتشار کامنت ارسالی بنده در سایتتان. سپاسگزارم.

    با انتشار این کامنت نشان دادید که سایت شما نقش خود را به عنوان یک رسانه مستقل و آزاد به خوبی ایفا می کند.

    متاسفانه تقریبا” در تمام دوران بشری بیان کاملا” ازاد یک امکان ناپذیری اجتماعیست و نمی توان همیشه با صراحت و روشنی صحبت کرد چون این کار بسیار مخاطره امیز بوده و ممکن است فرد از حقوق اجتماعی محروم شود و رنج انزوا را به جان بخردو یا خطرات دیگری متوجه شخص شود.

    فقدان ازادی بیان و ازادی پس از بیان که ابتدائی ترین مؤلفه برای ایجاد یک جامعه مدنیست محور ایجاد و باور تمام دروغها در جامعه است.

    انتشار اخبار مربوط به فساد های مالی ، اقتصادی ، اخلاقی و …. چنان تکراری و خسته کننده شده است که دیگر هیچ اهمیتی به
    انها داده نمی شود و علاوه بر آن گفتگو ها ، مصاحبه ها ،سمینارها و همچنین تفسیرهای سیاسی نیز دردی را دوا نمی کند چون اکثر این مفسران و کارشناسان سیاسی و اجتماعی بی میل یا ناتوان در بیان حقیقتند و یا اینکه بیان حقیقت در تضاد با منافع و موقعیت انهاست و بیشتر به دنبال اظهار وجود هستند.

    حتی بعضی از مفسران و کارشناسان سیاسی و اجتماعی مزدورانی هستند که پول می گیرند تا حقایق را یا بپوشانند و یا تحریف نمایند و ذهن مردم را از رسیدن به حقیقت منحرف نمایند.

    وهمینطور بعضی از انها که دلسوز جامعه هستند اسیر افکار تحمیلی و یا متعصبانه و موروثی خود هستند و گاه چنان در وجود خود زندانی می شوند که فرصت و مجال هیچ فکر و اندیشه جدیدی را پیدا نمی کنند

    بزرگترین خطری که رسانه ها را تهدید می کند چیزی نیست جز بی تفاوتی و حتی بی اعتمادی مردم به آنها.

    همانطور که در کامنت ارسالی خدمتتان عرض کردم بنده کتاب کوتاهی در باره دروغ بودن سلاح هسته ای نوشته ام و نام ان را گذاشته ام ” ترس نتیجه عدم آگاهیست “.

    حدود 32 سال بر روی این موضوع مطالعه ، تحقیق و فکر داشته ام .

    ممنون می شوم که لطف و محبتتان را تا آن حد برسانید که خواهش بنده را قبول فرمایید و برای مدتی کتاب بنده را در قالب مقاله در قسمتهای مختلف سایتتان قرار دهید.بدان امید که رسانه های معتبر دیگر نیز شما را الگو قرار داده و در راستای افشای این دروغ بزرگ همکاری نمایند.

    مجددا” یادآوری می کنم که این این کتاب به عنوان مقاله علاوه بر سایتهای داخلی در سایتهای خارجی اسپوتنیک روسیه، اسلام تایمز لبنان و دری نیوز افغانستان نیز منتشر گردیده است.

    کتاب اشاره شده در سایتهای تک بوک ، کتاب سبز ، ایرانیان دانلود، ketabha.org و …. موجود است و می توانید ان را از سایتهای ذکر شده دانلود نمایید.

    چراغ هدایت جامعه باورهاییست که در ذهن افراد وجود دارد و تا دروغهایی همچون بمب اتمی ،بمب هیدروژنی، و دروغهایی مشابه در باور و ترس از این باورها در دل ملتهاست اوضاع جهان روز به روز بدتر و شرایط زندگی مشکلتر می شود و فقر و بیکاری و گرسنگی دامنه وسیعتری پیدا می کند.

    منتظر پاسخ شما هستم.

    در پناه حق باشید.

نظر شما چیست؟