رئیس جمهور به 19 افسر وزارت دفاع از یک قوم خاص، رتبه بالا و معاش امتیازی داده است

  • انتشار: ۱۸ سرطان ۱۳۹۷
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 44822

گزارش هایی در دست است که نشان می دهد رئیس جمهور اشرف غنی به 19 تن از افسرانی که از یک قوم خاص هستند رتبه بالا و معاش امتیازی داده است.

طلوع نیوز نوشته است که به اسنادی دست یافته که نشان می دهد، پیشنهاد ارتقای رتبه و معاش امتیازی 39 افسر وزارت دفاع ملی دوبار به دفتر رئیس جمهور فرستاده شده بود، اما تنها 23 تن از آنان معاش امتیازی و ارتقا رتبه پیدا کرده اند که از میان آنها 19 تن از یک قوم خاص هستند.

سندهایی که در این باره در دست است، نشان می‌دهند که ۱۹تن از این افسران‌ که رتبه و تنخواه امتیازی گرفته اند، از یک قوم است.

در این سندها، دیده می‌شود که کم تر از یک ماه پیش، برای ۲۳تن از دگروالان و جنرالان وزارت دفاع ملی، رتبه و پرداخت سه ماه تنخواه امتیازی داده شده است.

در حالی که پرداخت تنخواه امتیازی به این افسران هم، واکنش‌هایی را برانگیخته است، وزارت دفاع ملی می گوید که این کار هم با هدایت شفاهی رییس جمهور انجام شده است.

در همین حال، گفته می‌شود، میان کسانی به تازگی رتبه گرفته اند، کسانی نیز است که باید تقاعد کنند.

بر بنیاد قانون ذاتی افسران ارتش، نظامیان می‌توانند که پس از هر پنج سال، مشمول روند ترفیعات نوبتی شوند؛ اما برای ترفیعات فوق العاده، هر کسی باید دست کم دو سال را در رتبه پیشین سپری کرده باشد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟