رئیس جمهور با طرح وزارت معارف برای لباس دختران مکاتب مخالفت کرد

  • انتشار: ۲۵ حوت ۱۳۹۵
  • سرویس: اجتماعی
  • شناسه مطلب: 19659

بعد از انتشار طرح های جدید لباس از سوی وزارت معارف برای مکاتب دخترانه، واکنش بسیاری از مردم و فعالان جامعه مدنی را در پی داشت. بعد از این واکنش ها رئیس جمهور نیز گفته است که این طرح ها متناسب با فرهنگ و عنعنات مردم نیست و هیچ طرحی نمی‌تواند بدون درنظرداشت وضعیت اقتصادی خانواده‌ها عملی شود.

وزارت معارف کشور طرح جدید لباس برای مکاتب دخترانه را روز گذشته (سه‌شنبه) منتشر کرد. این طرح با واکنش‌ها و انتقادهای گسترده مواجه شده است.  در پیش‌نمایی که وزارت معارف منتشر کرده، پیداست که دو دختر لباس‌های شبیه لباس‌های عربی را پوشیده‌اند، رنگ یکی از لباس دختران آبی و از دیگری فولادی است.

بعد از انتقادات زیاد آقای غنی گفته است که طرح یونیفورم معارف را که از سوی وزارت معارف به نشر رسیده‌است، متناسب با فرهنگ و عنعنات مردم نیست.

وی گفته است که هیچ طرحی نمی‌تواند بدون درنظرداشت وضعیت اقتصادی خانواده‌ها عملی شود. او به وزارت معارف هدایت داد تا روی طرح جدیدی در مشوره با معلمین، والدین و شاگردان کار نماید که با فرهنگ ملی متناسب و نیز اقتصادی باشد.

طرح لباس جدید دختران مکاتب از صنف اول تا ششم پیراهن و تنبان با رنگ آبی روشن، پیراهن کوتاه تا زانو و از صنف هفتم تا دوازدهم پیراهن و تنبان با رنگ فولادی، پیراهن دراز تا ساق پا و چادر دختران مکاتب نیز سفید رنگ است.

وزارت معارف امسال طرح این یونیفورم را نهایی ساخته و شورای وزیران این طرح را نیز تأیید کرده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟