رئیس جمهور: باید در قسمت انکشاف شرق کابل توجه جدی صورت بگیرد

  • انتشار: ۳۱ سرطان ۱۳۹۷
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 45361

اشرف غنی رئیس جمهور در مراسم افتتاح سرک های نساجی بگرامی گفت که شرق کابل آینده ی کابل است و باید در زمینه انکشاف آن توجه اساسی صورت بگیرد.

رئیس جمهور غنی امروز (یکشنبه) در مراسم افتتاح و به بهره‌برداری سپردن سرک‌های نساجی بگرامی و سیدنورمحمد شاه، با بزرگان و متنفذین منطقۀ سید نورمحمد شاه مینه، احمدشاه بابا مینه و بگرامی شهر کابل دیدار کرد.

ارگ با نشر خبرنامه ای نوشته است “رئیس‌جمهور غنی تصریح‌کرد که کابل به نظم ضرورت دارد و کابل فعلی را به کابل زمان بابرشاه مبدل می‌کنیم تا در زیبایی‌هایش مردم شعر بسرایند. وی افزود که کابل به انکشاف متوازن نیاز دارد، به مناطقی که توجه صورت نگرفته است، از این پس در اولویت قرار خواهند گرفت.”

محمداشرف غنی گفت که شرق کابل، آیندۀ کابل است، بناً در زمینۀ انکشاف آن توجه اساسی صورت می‌گیرد. وی افزود که ما تعهد خویش را مشترکاً در راستای تامین قانون اساسی و عدالت تجدید می‌کنیم و آنانی که در برابر قانون و عدالت ایستاده می‌شوند، با حمایت مردم جلوشان گرفته می‌شود.

رئیس‌جمهور غنی افزود که برای تامین صلح در کشور، به سطح کشورهای اسلامی و بین‌المللی، اجماع ملی میان آمده است و با حمایت مردم، به صلح پایدار و باعزت، خواهیم‌ رسید، زیرا ملت عظیم ما فرهنگ تحمل دارند و افغانستان، خانۀ مشترک همه ماست.

این اظهارات رئیس جمهور غنی در حالی مطرح می شود که در غرب کابل، وضعیت فاجعه باری در جریان است.

بی توجهی حکومت به ساخت سازها و نبود سرک های معیاری و در عین حال ازدحام جمعیت در این منطقه از کابل مشکلات زیادی را برای مردم بوجود آورده است.

منطقه غرب کابل با وجود جمعیت زیاد، یکی از کم توسعه ترین مناطق کابل است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟