رئیس جمهور: انتقال انرژی می تواند به اندازه گمرکات برای کشور عواید داشته باشد

  • انتشار: ۹ حمل ۱۳۹۷
  • سرویس: اقتصادتیتر 2
  • شناسه مطلب: 38883

به گزارش خبرگزاری اطلس،اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان در جلسه شورای عالی اقتصادی در ارگ ریاست جمهوری گفت:انتقال انرژی از اهمیت بالایی برای ما برخوردار است و ما باید تلاش کنیم به اندازه گمرکات در این بخش در آمد داشته باشیم.

در خبرنامه ارگ ریاست جمهوری آمده است، جلسه ی شورای عالی اقتصاد روز گذشته «چهارشنبه» در ارگ برگزار شد،در این جلسه اشرف غنی با بیان اینکه در پروژه فایبر نوری هم پیشرفت و دستاوردهای خوبی صورت گرفته است و متذکر شد که انتقال انرژی برای ما اهمیت خاصی دارد و ما باید سعی کنیم به اندازه گمرک در این قسمت هم پیشرفت کنیم.

اشرف غنی تصریح کرد که ازبکستان در قسمت کاهش تعرفه با ما همکاری لازم را انجام می دهد و برخی از محلات را در «ترمذ» در اختیار افغانستان خواهد گذاشت تا میوه جات و سبزیجات خود را بسته بندی کنیم.

وی همچنان خاطرنشان کرد که وزارت های (معادن، پترولیم،تجارت و صنایع، اتاق تجارت روی و سنگ مرمر) همچنان به کار خود همچنان ادامه دهند و گفت ما به زودی میتوانیم به در آمد سالانه 500 میلیون دالر برسیم.

در پایان وی بیان داشت که در رابطه به به انتقال انرژی هم موفقیت های خوبی کسب کردیم و پروژه کاسا 1 هزار و تمدید لین برق 300 مگاوات برق ترکمنستان به پاکستان و انتقال برق از سرخان ازبکستان به پلخمری که مشکلات کمبود برق در (ولایات شمالی،کابل،ننگرهار،و تعدای دیگر از ولایت ها را بزودی حل و فصل خواهیم کرد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟