رئیس جمهور: افراد مسلح غیر مسئول را مسئول می سازیم

  • انتشار: ۱۷ سرطان ۱۳۹۷
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 44773

رئیس جمهور اشرف غنی در مراسم معرفی داکتر طالب به عنوان مشاور ارشد ریاست جمهوری گفت که افراد مسلح غیر مسئول باید مسئول شوند و یا آنان را مسئول می سازیم.

ارگ ریاست جمهوری با نشر خبرنامه ای نوشته است که بعد از ظهر روز گذشته (شنبه) رئیس جمهور در مراسم معرفی داکتر محمدرسول طالب به عنوان مشاور ارشدش در امور مردمی و اجتماعی با اشاره به تغییر نسلی، گفت که نسل جوان ما باید وسیلۀ وصل با نسل های گذشته باشد و باید زخم های گذشته را التیام ببخشد و یک دیدگاه واضح آینده نگری داشته باشد تا این سرزمین را به گونۀ درست مدیریت کند.

رئیس جمهور کشور ضمن تاکید بر داشتن قاطعیت در زمینۀ تحکیم قانون، گفت که افراد مسلح غیر مسئول باید مسئول شوند و یا آنان را مسئول می سازیم.

غنی گفت که مشروعیت نظام در انحصار مشروع قوه است و انحصار مشروع قوه تنها به حکومت افغانستان مربوط می باشد.

وی خاطرنشان کرد که در موضوع انتخابات، به اساس قانون اساسی رفتار می شود، برگزاری انتخابات حق ملت است و باید شرایط لازم بخاطر حضور عادلانۀ مردم در این روند ملی، فراهم گردد.

رئیس جمهور تاکید کرد که پالیسی سازی ما مبتنی بر احساسات نیست، بلکه به اساس منافع ملی افغانستان صورت گرفته است. وی افزود که پست های دولتی را از گروگان بیرون می کنیم و این گروگان گیری در حال ختم شدن است.

در این مراسم داکتر طالب مشاور ارشد رئیس جمهور در امور مردمی و اجتماعی از رئیس جمهور غنی خواست که در خصوص تامین امنیت ولایت غزنی به ویژه مناطقی که تحت تهدید قرار دارند، توجه نماید.

داکتر طالب افزود که برقراری صلح و خاتمۀ جنگ، ملی‌ترین کاری است که همه مردم افغانستان باید آن را انجام دهند. وی ضمن ستایش از فداکاری و شجاعت نیروهای امنیتی و دفاعی کشور، خاطرنشان کرد که برای ایجاد یک افغانستان مستقل، سربلند، آرام و مرفه که تمام مردم در کنار هم زندگی و احساس آرامش کنند، رجوع می کنیم.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟