رئیس جمهور از طالبان خواست به گفتگوی صلح با دولت افغانستان حاضر شوند

  • انتشار: ۲۱ قوس ۱۳۹۵
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 16207

اشرف غنی رئیس جمهور، امروز (یکشنبه) بار دیگر از تمامی گروه‌های مخالف مسلح خواست تا به گفتگوهای صلح حاضر شوند.

اشرف غنی، که در مراسم گرامیداشت از میلاد حضرت محمد (ص) در ارگ ریاست جمهور سخنرانی می‌کرد، گفت خیر شهروندان افغان در این نیست که کشورشان به ویرانه مبدل شود و به دیگران نیازمند باشند.

آقای غنی گفت”ما به‌حیث پیروان پیامبر، دشمنی و عداوت را شر می‌دانیم ودر صلح و برادری خیر می‌بینیم. من در این روز مبارک یک بار دیگر، تمام مخالفان را به مذاکرات بین‌الافغانی دعوت می‌کنم.”

رئیس جمهور افغانستان گفت میراث پیامبر خدا صلح و برادری است و مسلمانان باید پاسدار میراث وی باشند.

آقای غنی، جنگجویان گروه‌های مخالف را مخاطب قرار داده گفت”خیر ملت، ما و شما در این نیست که وطن ما به ویرانه مبدل شود و مردم ما دربه‌ در به دیگران محتاج باشد. بلکه برعکس خیر همۀ ما در پیروی راه رسول‌الله یعنی در صلح، رحم و برادری است.”

رئیس جمهور افغانستان گفت پس از آنکه در پوهنتون امریکایی به حیث استاد تعیین شد، یک سال در مدارس پاکستان برای یادگیری سیرت‌النبی آموزش دیده است.

در همین حال شورای عالی صلح افغانستان نیز به مناسبت همین روز، از تمامی گروه‌های مخالف مسلح دولت افغانستان، خواسته تا به گفتگوهای صلح حاضر شوند.

این در حالیست که طالبان اعلام کرده است که درخواست‌های کنونی گفت‌وگوهای صلح واقعی نیستند بلکه فقط یک بازی سیاسی‌ بوده و ما از تمام طالبان می‌خواهیم تا جنگ با دشمنان ادامه بدهند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟