رئیس جمهور از استرالیا به اندونزی رفت

  • انتشار: ۱۶ حمل ۱۳۹۶
  • سرویس: سیاست
  • شناسه مطلب: 20474

رئیس جمهور اشرف غنی در طی سفر چندر روزه خود بعد از دیدار بامقامات استرالیایی، در راس یک هیات ارشد دولتی از استرلیا به اندونزی سفر کرد.

دفتر رسانه های ریاست جمهوری با پخش خبرنامۀ می گوید: قرار است رئیس جمهور کشور پس از سفر اش به اندونزی، عازم سنگاپور گردد.

در خبرنامه گفته شده است که رئیس جمهور اشرف غنی در جریان سفرش به اندونزی، با رئیس جمهور، معاون رئیس جمهور، رئیس سنای این کشور، و برخی مقام های دولتی و تاجران این کشور در مورد انکشاف هر چه بیشتر روابط میان کابل و جاکارتا صحبت خواهد کرد.

به نقل از خبرنامه، در جریان این سفر در حضور روسای جمهور افغانستان و اندونزی چند سند همکاری در بخش های آموزش، زراعت، احصاییه، اصلاحات اداری و خدمات ملکی، تکنالوژی و ساینس و تحصیلات عالی نیز به امضا خواهد رسید.

گفتنیست که، ارگ یکی از اهداف اصلی سفر رئیس جمهور غنی به اندونزی و سنگاپور را تشویق تاجران دو کشور برای سرمایه‌گذاری در افغانستان عنوان می کند.

این درحالیست که، دیروز وزیر دفاع استرلیا در دیدارش با رئیس جمهور اشرف غنی در کانبرا گفت گه، کشورش تصمیم دارد سی و چهار هزار وسیله کشف و خنثی سازی مواد انفجاری را در اختیار افغانستان بگذارد.

 

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟