رئیس جمهورغنی: بزودی تمام مکاتب به شبکه اینترنت وصل خواهند شد

  • انتشار: ۵ حمل ۱۳۹۸
  • سرویس: تیتر 2فناوری اطلاعات
  • شناسه مطلب: 55005

محمداشرف غنی رئیس جمهور در مراسم افتتاح سال جدید تعلیمی بر ارتقای کیفیت معارف در کشور تاکید کرد و گفت که براساس برنامه‌های حکومت تا 5 سال آینده تمامی مکاتب کشور به شبکه انترنت وصل خواهند شد.

رئیس جمهور غنی امروز دوشنبه (5 حمل) گفت: “سال گذشته اعمار 6 هزار مکتب را یادآوری کرده بودم؛ یک اندازه چالش‌ها در این روند به وجود آمد، اما مشکلات تاحد زیادی حل شده و اکنون گفته می‌توانم که کار اعمار 1200 مکتب تا چند روز آینده شروع می‌شود.”

آقای غنی خاطر نشان کرد، در سال جاری پول برای 2700 مکتب اختصاص یافته است که ساخت آن در طول سال تکمیل خواهد شد.

وی همچنین گفت که 11 هزار معلم جدید از طریق امتحان کامیاب شده‌ و در هفته جاری به کار آغاز می‌کنند.

او در خصوص ارتقای ظرفیت معلمان نیز گفت که در مدت 5 سال آینده تمام معلمین دارای تحصیلات عالی خواهند شد؛ در این مدت صد هزار معلم داخل خدمت لیسانس می‌گیرند و 14 هزار معلم 12 پاس هم حداقل تا صنف 14 آموزش خواهند دید.

آقای غنی در خصوص فراهم آوری امکانات عصری در مکاتب نیز گفت که 1290 باب مکتب در سال جاری و در نهایت تمام مکاتب به شبکه انترنت وصل خواهند شد تا دانش آموزان مطابق نیازمندی‌های روز آموزش ببینند.

به نوشته جمهور، محمداشرف غنی در مورد کتاب‌های درسی شاگردان نیز گفت که کتاب‌های درسی به گونه مکمل در سال جاری در دسترس شاگردان قرار می‌گیرند؛ هم اکنون 12.2 میلیون کتاب چاب شده و چاپ 37 میلیون کتاب دیگر هم در مرحله تدارکاتی قرار دارند.

به گفته او، این کتاب‌ها در مطبعه‌های داخلی با کیفیت خوب چاپ می‌شوند که سبب تقویت صنعت چاپ در داخل کشور خواهد شد.

همچنین آقای غنی با تاکید بر مبارزه با خشونت از طریق تدریس نصاب آموزشی موثر در مکاتب، افزود که خشونت باید در مکاتب ختم گردد؛ “هرکس معلم و یا شاگرد را توهین و تحقیر کند و یا با آنان برخورد خشونت آمیز داشته باشد در واقع ما را توهین و تحقیر کرده است.”

آقای غنی در خصوص بهبود کیفیت معارف گفت که نصاب تعلیمی معارف باید طوری تهیه شود که دانش آموزان بعد از 18 سال تعلیم بتوانند صاحب تخصص واقعی گردند.

به گفته او، به منظور ارتقای ظرفیت معارف در کشور، برای ده بهترین مکاتب، معلم و شاگرد جایزه گذاشته می‌شود و از مکاتب، معلمان و شاگردان برتر در صدمین سالگرد استقلال کشور تقدیر خواهد شد.

او همچنین در قسمت اسکان معلمان گفت: “ضرب العجل برای وزارت شهرسازی و مسکن داده شده است تا در 3 ماه آینده طرح جامع برای مسکن معلمان را پیشنهاد کند تا ما بتوانیم برای معلمان جواب واضح و قابل اعتبار دهیم.”

وی بیان داشت که مساله افزایش معاشات معلمان نیز زیر بررسی قرار دارد؛ ولی بدبختانه جمع آوری عواید با مشکل فساد مواجه است.

او با اشاره به این که معاشات معلمان باید از عواید داخلی افزایش یابد گفت: “دزدی از عواید دزدی از معلمین است و باید حشر ملی را بر ضد این پیدیده شوم اعلام کنیم و در این راستا باید تمام معلمین و شاگردان همکاری کنند.”

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟