رئیس اجرایی مخالفت آشکار خویش را با توزیع تذکره های برقی اعلام کرد

  • انتشار: ۱۳ ثور ۱۳۹۷
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 40782

داکتر عبدالله رئیس اجرایی حکومت وحدت ملی در واکنش به توزیع تذکره های برقی مخالفت آشکار خویش را اعلام کرد و روند توزیع این تذکره ها را نامشروع دانست.

عبدالله عبدالله رئیس اجرایی در واکنش به اخذ تذکره الکترونیک رئیس جمهور و آغاز روند توزیع این نوع تذکره ها گفت که روند توزیع تذکره های برقی مشروعیت ندارد و دعوت به بحران است.

عبدالله عبدالله رئیس اجرایی حکومت وحدت ملی در یک نشست خبری در کابل گفت که روند آغاز توزیع تذکره های الکترونیک مشروعیت ندارد و‌دعوت به بحران است.

آقای عبدالله گفت که توزیع تذکره های الکترونیک اولویت ندارد. وی اضافه کرد که توافق در سطح مسئله توزیع شناسنامه های برقی در سطح حکومت وجود نداشته است و این تصمیم اساس و بنیاد ندارد.

این اظهارات رئیس اجرایی در حالی مطرح می شود که صبح امروز (پنجشنبه) رئیس جمهور غنی با اخذ تذکره برقی خویش، روند توزیع این تذکره ها را آغاز کرد.

آقای غنی در هنگام دریافت تذکره خویش گفته بود «مهم‌ترین دلیلی که امروز برای آغاز توزیع تذکره الکترونیک انتخاب گردیده، حادثه تروریستی اخیر بود. امکان بسیار وجود دارد که حمله کننده انتحاری تذکره جعلی داشته باشد. مهم‌ترین فیصله برای من تامین امنیت شهروندان است. باید بدانیم که کی افغان است.»

او بدون اشاره به اعتراض‌ها بر درج کلمه افغان در تذکره ها، گفت “مسعود شهید با افتخار گفت که افغان هستم و مسلمان هستم. این هویت ملی و مردمی ماست و این نقطه وحدت ماست.”

همزمان با آقای غنی، رولا غنی بانوی نخست و سرور دانش، معاون دوم رییس جمهور، فرید حمیدی، دادستان کل کشور از دیگر مقام‌های بلندپایه افغانستان اند که امروز تذکره الکترونیکی دریافت کردند.

پیش از این نیز تعداد زیادی از نمایندگان پارلمان با امضای طوماری، خواهان توزیع تذکره مطابق به قانون ثبت احوال سه سال قبل شده بودند. درج واژه افغان مهمترین دلیل اختلاف در توزیع این نوع تذکره ها است.

 

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟