رئیس اجرایی در تماس تلیفونی با فدریکا موگرینی بر اجرای توافقنامه سیاسی تاکید کرد

  • انتشار: ۳ سنبله ۱۳۹۵
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 15171

داکتر عبدالله رئیس اجرایی در تماس تلیفونی با فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، گفته است که به ثبات سیاسی در افغانستان متعهدهستیم و توافقنامه سیاسی اساس ثبات سیاسی، را شکل می‌دهد.

دفتر مطبوعاتی ریاست اجرایی در اطلاعیه ای نوشته است که داکتر عبدالله عصر امروز (چهارشنبه) با مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از طریق تلیفون؛ تحولات اخیر کشور را مورد بررسی و بحث قرار دادند.

در اطلاعیه آمده است؛ رئيس اجرائيه کشور در صحبت‌های خویش در ابتدا مراتب تسلیت خویش را به خاطر زلزله اخیر در ایتالیا ابرازداشت و از کمک‌های اتحادیه اروپا و تلاش‌های خانم موگرینی برای کمک به افغانستان قدردانی نمود.

در این گفتگوی تلیفونی آخرین اوضاع سیاسی کشور و تحولات چند روز اخیر مورد بحث و تبادل نظرقرارگرفت.

رئيس اجرائیه در ادامه صحبت‌های خویش افزود: به ثبات سیاسی به مثابه پایه اساسی پیشرفت و ترقی برای افغانستان متعهد هستیم و اساس ثبات سیاسی در کشور را تطبیق کامل توافق نامه سیاسی و تعهد هردوطرف به مفاد این توافقنامه تشکیل می‌دهد.

خانم موگرینی نیز در صحبت‌های خویش به اهمیت ثبات سیاسی در افغانستان و کارمشترک در حکومت وحدت ملی تاکید نمود و استقرار و ثبات در این کشور را پیش‌شرط ادامه کمک‌های بین المللی برای افغانستان خواند.

در این صحبت هردوطرف بر مذاکره و گفتگو و عملی‌ساختن اصلاحات برای بیرون رفت از بن‌بست کنونی تاکیدکردند.

بعد از تنش های اخیر بین رئیس اجرایی و رئیس جمهور تعدادی از سفرا و نمایندگان کشور خارجی با رهبران حکومت وحدت ملی مذاکراتی داشته اند، تا اختلافاتشان را بصورت مسالمت آمیز حل نمایند.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟