رأی الیوم: پادرمیانی «الجزایر» برای رفع مشکلات تهران و ریاض

  • انتشار: ۳۰ قوس ۱۳۹۴
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 11854

به نوشته یک روزنامه عربی، منبعی دیپلماتیک در الجزایر اعلام کرد؛ کشورش از ایران و عربستان خواسته که برای حل مناقشات سوریه، عراق و یمن، مستقیما با یکدیگر مذاکره کنند.

به گزارش خبرگزاری اطلس به نقل از العالم، روزنامه رأی الیوم یکشنبه به نقل از منبعی در وزارت امور خارجه الجزایر نوشت: عبدالعزیز بوتفلیقه رئیس جمهوری الجزایر پیشنهاد مذاکره تهران و ریاض را به اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری ایران و فرستاده ویژه پادشاه عربستان به صورت مجزا ابلاغ کرده است.

رأی الیوم بدون ذکر نام این منبع نوشت: جهانگیری روزهای چهارشنبه و پنجشنبه گذشته در الجزایر بود و فرستاده ویژه سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان نیز هفته گذشته وارد الجزیره – پایتخت الجزایر – شد و با بوتفلیقه و وزیر امور خارجه دیدار کرد.

اسحاق جهانگیری برای مشارکت در نشست های کمیته عالی همکاری ایران و الجزایر سفری دو روزه به الجزیره داشت و روز پنجشنبه هفته گذشته با بوتفلیقه دیدار کرد.

این منبع دیپلماتیک افزود: پیشنهاد الجزایر شامل مذاکره مستقیم ایران و عربستان برای کمک به حل مناقشات مسلحانه کشورهای منطقه و بازگرداندن امنیت و آرامش به منطقه است.

منبع دیپلماتیک الجزایری گفت: جزئیات پیشنهاد الجزایر پس از دریافت جواب ایران و عربستان اعلام خواهد شد. جهانگیری پس از دیدار با بوتفلیقه در مصاحبه با تلویزیون ملی الجزایر گفت : مسائل مشترک خصوصاً تحولات کشورهای اسلامی از جمله سوریه و عراق در این دیدار بررسی شد.

از طرفی، دفتر ریاست جمهوری الجزایر روز سه شنبه هفته گذشته اعلام کرد که بوتفلیقه در الجزیره با شاهزاده سعود بن محمد العبدالله الفیصل بن عبدالعزیز آل سعود فرستاده ویژه پادشاه عربستان دیدار کرده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟