ذبیح الله مجاهد جزئیات جالبی از حمله بر هتل اینترکانتیننتال ارائه می کند

  • انتشار: ۲ دلو ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 35970

ذبیح الله مجاهد سخنگوی گروه طالبان از جزئیات حمله مهاجمان این گروه به هتل اینترکانتیننتال کابل پرده برداشته است. وی گفته است که افراد این گروه با همکاری برخی از کارمندان این هتل به آنجا وارد شده است.

ذبیح الله مجاهد، سخنگوی طالبان در گفتگو با دری نیوز جزئیات جالبی از حمله این گروه بر هوتل انترکانتیننتال را اعلام کرد.

وی اظهار داشت: افراد ما با همکاری با برخی از عناصر داخل هوتل به داخل آنجا رفته و تجهیزات خود را قبلا جابجا ساخته بودند؛ پس از جابجایی تسلیحات و تجهیزات لازم برای حمله، قبل از شروع عملیات خود را به منطقه رساندند و حملات را آغاز کردند.

وی افزود: این اقدام با یک برنامه بسیار پیچیده صورت گرفت که از ارائه جزئیات بیشتر آن به دلیل محرمانه بودن خودداری می کنیم.

سخنگوی طالبان درباره حضور سفیر آمریکا در این هوتل و خارج شدن وی قبل از شروع حمله بیان داشت: در شب حمله، جلسه مشترکی میان سفیر آمریکا در کابل و مسئولین شرکت امنیتی «بلک واتر» و همچنین مسئولین دولت کابل برگزار شده بود و هدف گروه طالبان نیز هدف قرار دادن این نشست بود.

مجاهد تصریح کرد: ما از قبل اطلاع داشتیم که سفیر آمریکا در این نشست حضور دارد و هدف عمده و اصلی ما نیز سفیر آمریکا بود اما اینکه وی قبل از شروع حمله از هوتل خارج شده است احتمالا به دلیل گزارشات امنیتی بوده که ایالات متحده را از احتمال وقوع چنین حمله ای با خبر ساخته است.

وی تاکید کرد: اطلاعات آمریکایی ها در منطقه بسیار قوی است و چند روز پیش هم اعلام کرده بودند که یکی از هوتل های کابل هدف حمله قرار خواهد گرفت.

وی در ادامه افزود: جابجایی نیروهای ما توسط برخی همکاران و خارج شدن سفیر آمریکا قبل از شروع حمله به این معنا نیست که ما با آمریکایی ها در تماس هستیم؛ اصلا اینطور نیست! اینها یا از روی آگاهی قبلی یا از اینکه کارشان تمام شده بوده است از هوتل خارج شده بودند وگرنه هدف اصلی حمله بر کانتیننتال، سفیر آمریکا و مامورانش بود.

سخنگوی طالبان اضافه کرد: جلسه مشترکی بین بلک واتر و سفیر آمریکا و بعضی از مسئولین اداره کابل در هوتل دایر بود که در مورد بعضی مسائل صحبت می کردند.

وی در پایان این گفتگو اظهار داشت: بعد از اینکه سفیر آمریکا از منطقه خارج شد، اعضای بلک واتر هنوز در محل رویداد بود و متحمل تلفات سنگینی نیز گردیدند

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟