دیفنس نیوز: هند قصد دارد تا بالگردهای مستعمل می 35 برای افغانستان خریداری کند

  • انتشار: ۲ جدی ۱۳۹۶
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 34720

سایت اینترنتی دیفنس نیوز در گزارشی نوشت، هند قصد دارد به درخواست افغانستان چندین بالگرد مستعمل از نوع می 35 را از کشورهای اروپای شرقی و یا روسیه خریداری کنند و به افغانستان تحویل دهند.

به گزارش دیفنس نیوز، مقامات هندی اعلام کردند: پس از درخواست دولت افغانستان از جمله دیدار حنیف اتمر مشاور امنیت ملی با مقامات هندی در ماه اکتوبر، دهلی نو این پیشنهاد را مطرح کرده است.

یک دیپلمات هندی در همین رابطه گفت: دولت هند با مقامات روسی برای بررسی جزییات این طرح گفت و گو کرده اند. یک تیم وزارت دفاع هند نیز به زودی به کشور های اروپای شرقی از جمله اوکراین و صربستان که دارای بالگرد های روسی هستند ، سفر خواهند کرد. از طرف دیگر، یک هیات دفاعی افغان قرار است برای گفت و گو با مقامات هندی به دهلی نو سفر کند.

مقامات هندی همچنین اعلام کرده اند که تمام بالگرد های می 25 و 35 که توسط دهلی نو در سال 2015 به افغانستان تحول داده شده اند به دلیل تعمیرات قادر به پرواز نیستند که این امر، ضرورت خرید بالگردهای بیشتر برای ارتش افغانستان را تشدید می کند.

هند به دنبال گسترش روابط خود با افغانستان است. در این راستا، هند در حال همکاری با روسیه برای حمایت نظامی از افغانستان است. دهلی نو همچنین با آمریکا برای دست یابی اهداف توسعه ای در افغانستان و با ایران برای دست یابی به اهداف تجاری در این کشور همکاری می کند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟