دیدبان حقوق بشر: دولت افغانستان عاملان جنایت جنگی را به پنجه قانون بسپارد

  • انتشار: ۱۸ ثور ۱۳۹۷
  • سرویس: امنیت و حوادثپارلمان
  • شناسه مطلب: 41221

دیدبان حقوق بشر با نشر گزارش تازه‌ی خود اعلام کرد که در افغانستان جای امن و مصئون برای غیر نظامیان وجود ندارد و همچنان عاملان جنایت جنگی در این کشور، باید به پنجه قانون سپرده شود.

در گزارش این نهاد، همچنان از دولت افغانستان خواسته شده، تا به قربانیان حملات تروریستی طالبان و داعش در این کشور کمک کند.

بربنیاد این گزارش، خانواده‌های قربانیان حملات تروریستی در افغانستان با مشکلات زیادی از جمله مالی، روانی و صحی دست‌وپنجه نرم می‌کنند.

در گزارش آمده است، در بمب‌گذاری‌های که توسط تروریست ها صورت می‌گیرد، بیشترین آسیب را غیر نظامیان می‌بینند و آنان نان‌آور خانواده‌های‌شان را از دست می‌دهند.

همچنان در گزارش دیدبان حقوق بشر آمده است، بمب‌گذاری‌های که توسط گروه‌های طالبان و داعش در مناطق مزدحم شهر صورت می‌گیرد، جنایت جنگی است.

در این گزارش، از حکومت افغانستان نیز انتقاد شده است که برای خانواده‌های قربانیان حملات تروریستی در این کشور وعده کمک مالی می‌دهد، اما به آن عمل نمی‌کند.

این گزارش درحالی نشر می‌شود که تلفات غیرنظامیان در سال جدید نسبت به سال‌های گذشته افزایش یافته است. نهادهای حقوق بشری همواره از طرف‌های درگیر خواسته تا از تلفات غیر نظامیان جلوگیری کنند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟