دیدار پوتین و بشار اسد در روسیه

  • انتشار: ۳۰ عقرب ۱۳۹۶
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 33524

بشار اسد رئیس جمهوری سوریه روز گذشته (دوشنبه) در شهر سوچی روسیه با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور این کشور دیدار کرد. در دیدار این دو مقام، آقای پوتین پیروزی های سوریه در مقابل تروریست ها را به همتای سوری خود تبریک گفت.

آقای اسد در شرایطی به سوچی روسیه سفر کرده که روسای جمهوری ایران، ترکیه و روسیه قرار است روز چهارشنبه نشست صلح در سوریه را در این شهر برگزار کنند.

در دیدار سران روسیه و سوریه، ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه به بشار اسد برای موفقیت در جنگ علیه تروریسم در سوریه تبریک گفت. بشار اسد نیز از پوتین برای حمایت های نظامی و سیاسی تشکر کرده است.

رئیس جمهوری روسیه در این دیدار بر اهمیت اجلاس آستانه که برای صلح در سوریه برگزار می شود تاکید کرد و گفت که این اجلاس امکان گفتگوی عمیق با مخالفان دولت سوریه را فراهم کرده است. پوتین همچنین گفت که برنامه هایی برای گفتگو با امیر قطر، دونالد ترامپ رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا و رهبران منطقه درباره بحران سوریه دارد.

ولادیمیر پوتین همچنین در این دیدار گفت که فرستاده ویژه روسیه در نشست مخالفان سوریه در ریاض که قرار است در روزهای ۲۲ و ۲۳ نوامبر برگزار شود بعنوان ناظر حضور خواهد داشت.

بشار اسد همچنین در این دیدار گفت که دمشق علاقمند به بهبود روندهای سیاسی در سوریه پس از شکست تروریست هاست. وی همچنین افزود که نیازمند به حمایت روسیه است تا از عدم دخالت کشورهای دیگر در گفت و گو میان سوری ها اطمینان حاصل شود. رئیس جمهوری سوریه گفت که آماده گفتگو با هر کسی است که علاقمند به حل و فصل سیاسی بحران در سوریه باشد، عبارتی که مورد تحسین ولادیمر پوتین قرار گرفت.

نظرات(۱ دیدگاه)

  1. بهروز
    (۱ قوس ۱۳۹۶)

    خوب پوتین با وجود ویران کردن کامل سوریه و نابودی داعش خونخوار از طرف بشار اسد مورد قدردانی قرار گرفت. این آقا چرا از ایران تشکر نمیکند در صورتیکه در ایران همه از خودی هایشان برای نابودی داعش تشکر میکنند. البته با هزاران شهید حرم.

نظر شما چیست؟