دیدار وزیر دفاع استرالیا با مقامات آمریکایی در مورد جنگ افغانستان

  • انتشار: ۲۷ سنبله ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 30729

ماریس پاین وزیر دفاع استرالیا روز دوشنبه برای رایزنی در مورد افغانستان راهی آمریکا شد تا در مورد نقش کشورش در جنگ افغانستان با مقامات ارشد آمریکایی گفت وگو کند.

نیوز دات کام استرالیا روز دوشنبه اعلام کرد ماریس پاین قرار است در این سفر که تا پنجشنبه هفته جاری ادامه دارد، با مقامات ارشد آمریکایی از جمله جیمز ماتیس همتای آمریکایی اش در مورد برخی همکاری ها بحث و رایزنی کند.

براساس این گزارش، علاوه بر رایزنی در مورد افغانستان، جنگ علیه گروه تروریستی داعش در عراق و سوریه و تهدیدات هسته ای کوریای شمالی از جمله موضوعاتی هستند که انتظار می رود در مورد آنها بحث و گفت وگو شود.

دولت مالکوم ترنبول نخست وزیر استرالیا پس از آنکه دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا ماه اوت سال جاری از برنامه افزایش نیروهای نظامی در افغانستان خبر داد، تاکنون احتمال افزایش نیروهای نظامی این کشور را در افغانستان مورد تایید و یا رد قرار نداده است.

دولت استرالیا ماه می سال جاری با افزودن 30 نیروی نظامی جدید تعداد نیروهای خود در افغانستان به 300 نفر افزایش داد.

نیروهای بین المللی بعد از سال 2001 میلادی وارد افغانستان شدند و در نبردی که برای 16 سال ادامه داشته است، حدود سه هزار و 400 نفر در این کشور جان خود را از دست داده اند.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا براساس اعلام اخیر خود قصد دارد تعداد نیروهای نظامی کشورهای خارجی را در افغانستان افزایش دهد و بر همین اساس درخواست هایی نیز از متحدان خود کرده است.

ترامپ در اخرین روزهای مرزداد ماه استراتژی جنگی جدید را در مورد افغانستان معرفی کرد که برخلاف وعده های پیش از انتخابات بود و ترامپ طرح اعزام چهار هزار نیروی آمریکایی دیگر برای پیوستن به هشت هزار و 400 نظامی آمریکایی مستقر در افغانستان را امضا کرد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟