دیدار وزیر خارجه و سفیر ایران در کابل

  • انتشار: ۱۲ سرطان ۱۳۹۵
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 14249

در دیدار صلاح الدین ربانی وزیر خارجه و محمدرضا بهرامی سفیر ایران در کابل بروی مشکلات کنسولگری ایران در شهر هرات بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

در این دیدار، سفیر جمهوری اسلامی ایران، در مورد تسریع پیگیری مجوز مرکز فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در شهر هرات و همچنان مشکلات اخیر میان کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در هرات و شهرداری این شهر، خواهان همکاری وزیر امورخارجه در این موارد شد.

وزیر امورخارجه قول داد که برای حل مشکل اختلاف میان شهرداری هرات و کنسولگری ایران در هرات، به بخش های مربوط دستور خواهد داد تا اسناد دست داشته کنسولگری ایران در هرات را مطالعه و قضیه را نهایی سازند.

در ماه‌های اخیر و در پی جنجال شهرداری هرات و کنسولگری ایران بر سر عقب‌نشینی دیوار بخشی از ساختمان کنسولگری ایران در هرات، وزارت خارجه  تصمیم گرفت تا اسناد ملکیت این نهاد کنسولی ایرانی را بازبینی کند.

۵ ماه پیش شهرداری هرات، روند بزرگ‌سازی سرک موسوم به خواجه علی موفق از خیابان‌های اصلی شهر هرات را آغاز کرد. کنسولگری ایران در همین خیابان واقع شده است.

شهرداری هرات، یک‌بار دیوارهای استنادی روبه‌روی کنسولگری ایران را تخریب کرد. موضوعی که منجر به تعلیق یک هفته‌ای خدمات کنسولی ایران در هرات شد و پس از آن سرکنسول ایران در هرات، در یک نشست خبری با رسانه‌ها خواستار معذرت‌خواهی عاملان تخریب دیوار استنادی کنسولگری ایران و معرفی آنان به نهادهای قضایی شد و رییس‌جمهور غنی شهردار هرات را به کابل فرخواند.

در این ملاقات در مورد مسایل مختلف دوجانبه دیگر در روابط دو کشور نیز تبادل نظر صورت گرفت.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟