دیدار غنی با رئیس جمهور پاکستان در ازبکستان

  • انتشار: ۵ سرطان ۱۳۹۵
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 14032

در دیدار رئیس جمهور غنی و رئیس جمهور پاکستان در حاشیه اجلاس کشورهای عضو سازمان همکاری‌ شانگهای، دو طرف بر روی ایجاد یک ساز و کار سیاسی و تخصصی برای حل مشکلات کابل-اسلام‌آباد به توافق رسیدند.

دفتر مطبوعاتی ریاست‌جمهوری با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: اشرف‌غنی رئیس‌جمهور افغانستان و ممنون حسین رئیس‌جمهور پاکستان در حاشیه اجلاس شانگهای با یکدیگر دیدار کردند.

دیدار روسای جمهور افغانستان و پاکستان در تاشکند پایتخت ازبکستان پس از پایان شانزدهمین اجلاس کشورهای عضو سازمان همکاری‌ی شانگهای صورت گرفت.

در این دیدار محمد اشرف‎غنی و ممنون حسین در مورد مشکلات و چالش‌های اخیر دو کشور به طور شفاف و صریح به بحث و تبادل نظر پرداختند.

روسای جمهور افغانستان و پاکستان در ادامه این دیدار توافق کردند که ساز و کار سیاسی و تخصصی موثری را برای بررسی همه جانبه مشکلات موجود و جلوگیری از بروز چالش‌های دیگر در آینده میان دو کشور ایجاد کنند تا براساس آن راه‌حل مناسب بدست آید.

این دیدار در شرایطی انجام می‌شود که اخیرا تنش‌های موجود میان کابل و اسلام‌آباد پس از درگیری‌های مرزی تورخم میان نظامیان پاکستان و نیروهای مرزی افغانستان افزایش یافته است.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟