دیدار غنی با تاجران افغان مقیم امارات

  • انتشار: ۲۱ جوزا ۱۳۹۵
  • سرویس: اقتصادتیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 13709

محمد اشرف غنی رئیس جمهور قبل از ظهر امروز(جمعه) با شماری از تاجران افغانستانی مقیم امارات متحدۀ عربی، در شهر ابوظبی دیدار کرد.

رئیس جمهور از تاجران ملی افغان مقیم امارات خواست، که طرح‌های سرمایه گذاریشان را به ریاست جمهوری ارائه نمایند، تا روی آن در شورای عالی اقتصادی بحث گردیده و بر اساس آن تصامیم لازم اتخاذ گردد.

در این دیدار تاجران افغان مقیم امارات، مشکلات، پیشنهادات و طرح‌های سرمایه‌گذاریشان را در راستای فراهم نمودن تسهیلات بیشتر برای سرمایه گذاری تجار افغان،  تأمین امنیت بهتر سرمایه گذاران، اعمار شفاخانه‌ها، اعمار مساجد، کاهش قیمت تعرفه‌های گمرکی، تنظیم بهتر سیستم مالیه دهی، جمع آوری کثافات از شهر کابل و تولید انرژی از آن، با رئیس جمهور شریک نمودند.

رئیس جمهور کشور پس از شنیدن صحبت‌های تجار ملی مقیم امارات، از علاقمندی تاجران افغان برای سرمایه گذاری در افغانستان قدردانی نمود و به آنها اطمینان داد، که حکومت آماده است تا زمینه‌های بهتر سرمایه‌گذاری را برای تجار ملی افغان در داخل و خارج از کشور فراهم نماید.

رئیس جمهور از آنان نیز خواست، تا جهت سرمایه گذاری بهتر در بخش‌های مختلف در مشارکت با دولت، طرح‌هایشان را ارائه نمایند.

رئیس جمهور کشور گفت که  حکومت مکلف به تأمین امنیت شهروندان میباشد و ما زمینۀ  بهتر سرمایه گذاری را برای تجار افغان فراهم می نماییم.

رئیس جمهور غنی تاجران را در راستای فعالیت‌های بهتر تجارتی به ویژه توجه به تولیدات داخلی تشویق نموده، گفت: حکومت آماده است که تعرفه‌های گمرکی را به روی محصولات افغانی کاهش دهد، تا تجار افغان بتوانند زمینه‌های بهتر رشد تجارتی را در داخل و خارج از کشور فراهم سازند.

گفتنی است اشرف غنی رئیس جمهور به منظور جلب سرمایه گذاران امارات متحده عربی برای سفر یک روزه عصر روز گذشته راهی امارات متحده عربی شده بود.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟