دیدار عبدالسلام رحیمی و معصوم استانکزی با عطا محمد نور/ خوشبینی برای حل اختلافات

  • انتشار: ۱۴ حوت ۱۳۹۶
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 37782

پس از طولانی‌شدن اختلافات میان عطامحمد نور، والی پیشین بلخ و ارگ، دو مقام بلندپایه حکومت در روزهای گذشته در شهر مزارشریف با آقای نور گفتگو کرده اند.

محمدافضل حدید، رئیس شورای ولایتی بلخ و از نزدیکان عطا محمدنور گفته است معصوم ستانکزی، رئیس امنیت ملی و عبدالسلام رحیمی، رئیس دفتر رئیس جمهور غنی، به منظور حل اختلافات موجود دیشب به شهر مزارشریف سفر کرده و با والی برکنارشدۀ بلخ گفتگو کرده اند.

به گفتۀ آقای حدید، در این ملاقات خوشبینی‌هایی برای حل این اختلافات پیدا شده است.

او افزود “دیروز آقای استانکزی و آقای سلام رحیمی برای ملاقات با والی بلخ به مزار آمده بودند تا هنوز اطلاعات دقیق این نشست داده نشده، امید برای حل تنش بلخ دروازه‌اش باز شده است، انشاالله به آینده‌های بسیار نزدیک معضله ارگ و والی بلخ حل می‌شود و تشویش‌هایی را در سرتاسر افغانستان برای ما به وجود آورده است، امیدوار استم که برای ازبین رفتن این بحران که سخت مردم ما را ناآرام ساخته است و تاثیرات منفی‌اش زیاد بود زود حل شود”.

پیش از این برخی گزارش‌های نشر شده بود که در این دیدار دو جانب به توافقاتی دست یافته و عطامحمد نور پذیرفته است در صورتی که به جای انجنیر داوود، والی بلخ، کسی دیگر معرفی گردد، او از موضع خود عقب‌نشینی می‌کند.

اما ذبیح‌الله فطرت، معاون ‌سخنگوی حزب جمعیت اسلامی در شمال بلخ می‌گوید که هیچ‌گونه توافقی بین ارگ و آقای نور صورت نگرفته است.

ریاست جمهوری افغانستان و عطامحمد نور، والی پیشین بلخ تا اکنون در مورد سفر این دو مقام بلندپایه به بلخ رسماً چیزی نگفته اند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟