دیدار رهبران حکومت وحدت ملی با هیاتی از کنگره آمریکا در ارگ

  • انتشار: ۹ حمل ۱۳۹۷
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 38923

به گزارش خبرگزاری اطلس،رییس‌جمهور غنی و عبدالله عبدالله، رییس اجرایی حکومت وحدت ملی با هیأت 11 نفری کنگره امریکا که به کابل آمده‌، امروز (پنج‌شنبه) در ارگ ریاست‌جمهوری دیدار کردند.

ریاست این هیأت را خانم نانسی پلوسی، رهبر اقلیت مجلس نمایندگان ایالات متحده به‌عهده دارد.

در این دیدار جنرال جان نیکلسون، فرمانده نیروهای ناتو در افغانستان نیز حضور داشته است.

ارگ ریاست‌ جمهوری با نشر خبرنامه ای نوشته است، در این دیدار دو طرف در مورد پروسه‌ی صلح، حضور فعال زنان در بخش‌های مختلف، رشد اقتصادی، سرمایه‌گذاری، نقش سکتور خصوصی، صادرات و واردات، ترانزیت، همکاری‌های منطقه‌ای، تطبیق پروژه‌های بزرگ منطقه‌ی، انتخابات و مبارزه علیه فساد و مواد مخدر گفت‌وگو کردند.

خبرنامه افزوده:که خانم نانسی پلوسی دست‌آوردها و پیشرفت‌های سه ساله‌ی حکومت افغانستان امیدوار‌ کننده خوانده و گفت که تطبیق برنامه‌های حکومت، صلح و ثبات در افغانستان تأمین خواهد شد.

رییس‌جمهور غنی از تعهد و همکاری مردم، کانگرس و حکومت ایالات متحده‌ی امریکا در قبال افغانستان، قدردانی کرده است.

به گفته‌ی او، همکاری مشترک در راستای مبارزه با تروریسم و استراتژی جدید امریکا در قبال افغانستان و جنوب آسیا، ماحول مثبت را به‌وجود آورده و افغانستان امروز نسبت به هر زمان دیگر به اهداف خود نزدیک شده است.

عبدالله عبدالله در این دیدار همکاری امریکا با افغانستان را در راستای سرکوب دشمن مشترک و رسیدن به اهداف، مفید خوانده است.

اين سفر درحالي انجام مي شود که در کمتر از يک ماه گذشته وزير دفاع و فرمانده ستاد مشترک ارتش آمريکا نيز از کابل بازديد و با مقامات بلند پايه افغان ديدار و گفتگو کرده اند.

 

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟