دیدار رئیس جمهور اشرف غنی با الهام علی اف

  • انتشار: ۱۱ قوس ۱۳۹۳
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 1493

به گزارش خبرگزاری آران به نقل از سایت رسمی ریاست جمهوری آذربایجان داکتر اشرف غنی با الهام علی اف رئیس جمهور آذربایجان دیدار و گفتگو کرد.

رئیس جمهور اشرف غنی در این دیدار ضمن ابراز علاقه مندی افغانستان برای همکاری با جمهوری آذربایجان در حوزه های مختلف از رییس جمهوری آذربایجان برای مشارکت نظامیان این کشور در عملیات برقراری صلح در افغانستان ابراز قدردانی کرد.

در این دیدار، رییس جمهوری آذربایجان سطح روابط سیاسی باکو و کابل را رضایت بخش توصیف کرد و با اشاره به حمایت دو کشور از یک دیگر در سطوح مختلف بین المللی افزود: ظرفیت های زیادی برای توسعه روابط اقتصادی جمهوری آذربایجان و افغانستان وجود دارد .

علی اف همچنین افزایش بیش از پیش روابط بازرگانی کشورش با افغانستان  را مورد اشاره قرار داد و ابراز امیدواری کرد، پس از این سفر اقدامات بیشتری جهت توسعه همکاری در این زمینه انجام گیرد .

وی ، افغانستان را کشوری برادر برای جمهوری آذربایجان عنوان و آمادگی کشورش برای گسترش روابط و همکاری با افغانستان در همه عرصه ها را اعلام کرد.

در این دیدار همچنین درباره حل مناقشه قره باغ کوهستانی ، برخی مسایل منطقه ای و نیز چشم انداز توسعه روابط و همکاری دو کشور در عرصه های انرژی ، صنعت ساختمانی ، کشاورزی ، آموزش و پرورش و فرهنگی تبادل نظر شد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟