دیدار دوستم و پسر حکمتیار

  • انتشار: ۱۶ حوت ۱۳۹۵
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 19242

جنرال عبدالرشید دوستم معاون اول ریاست جمهوری عصر امروز (دوشنبه) با شماری از اعضای ارشد حزب اسلامی از جمله همایون جریر داماد و حبیب الرحمان حکمتیار پسر گلبدین حکمتیار دیدار کرد.

دفتر مطبوعاتی معاون اول ریاست جمهوری با ذکر این مطلب نوشته است؛ در این دیدار که در آن جمعه خان همدرد، همایون جریر، حبیب الرحمن حکمتیار و گل محمد ايركين مشاور وزارت اقوام قبايل نيز حضور داشت، روی مسایل جاری درکشور به خصوص اوضاع در شمال بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

تامین امنیت در کشور، مشارکت ملی و عملی شدن توافقات صلح میان دولت افغانستان و حزب اسلامی از جمله موضوعات دیگری بودند که اشتراک کنندگان این دیدار برآنها تاکید کردند.

در این دیدار همچنان داکتر عنایت الله بابر فرهمند رئیس دفتر معاونیت اول ریاست جمهوری، پیرمحمد خاکسار مشاور نظامی معاون‌ اول و تعدادی از نزدیکان دوستم نیز حضور داشتند.

در آغاز این ملاقات هیات حزب اسلامی ضمن رساندن تمنیات گلبدین حکمتیار رهبر حزب اسلامی به معاون اول ریاست جمهوری کشور تاکید کردند که گرفتن آمادگی ها برای حضور آقای حکمتیار به کابل جریان دارد.

حبیب الرحمن حکمتیار فرزند گلبدین حکمتیار نیز از صحت رهبر حزب اسلامی افغانستان اطمینان داده گفت که شایعاتی که در مورد خرابی صحت پدرش پخش شده موثق نیست.

وی افزود که اعضا و طرفداران حزب اسلامی افغانستان برای تطبیق موافقتنامه صلح با دولت افغانستان فعالیت دارند.

در همین حال عبدالرشید دوستم معاون اول ریاست جمهوری نیز از پیام رهبر حزب اسلامی افغانستان اظهار امتنان نموده گفت که از عملی شدن موافقت نامه صلح دولت افغانستان با حزب اسلامی افغانستان حمایت می کند.

معاون اول ریاست جمهوری افغانستان تصریح کرد که حضور گلبدین حکمتیار در کابل بر بهتر شدن امنیت در کشور تاثیر مثبت خواهد داشت و در زمینه نبرد با دشمنان مردم افغانستان و تامین امنیت در کشور به نیرو های امنیتی افغانستان نیز روحیه می بخشد.

دوستم در ادامه سخنانش نگرانی خود را از وضعیت امنیتی کشور بخصوص شمال و شمالشرق افغانستان در بهار پیشرو ابراز کرده گفت که طالبان و داعش برای فعالیت های تخریبی در این مناطق جابجا شده اند و حضور این گروه ها در حال افزایش است.

جنرال دوستم خاطرنشان کرد که در میان این گروه جنگجویان خارجی نیز حضور گسترده دارند و هم اکنون پسر طاهر یولداش جنگجوی اوزبیکستانی در ولسوالی درزاب ولایت جوزجان با شماری از افراد خارجی دیگر دست به حملات تخریبی و آدم کشی میزند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟