دیدار دوستم با خلیل‌زاد در ترکیه

  • انتشار: ۲ حوت ۱۳۹۷
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 53794

جنرال عبدالرشید دوستم معاون اول ریاست جمهوری در دیدار با زلمی خلیل‌زاد نماینده ویژه امریکا در امور صلح افغانستان تاکید کرد که برای رسیدن به صلح پایدار در کشور باید ابتدا اعتمادسازی در داخل نظام شکل گرفته و اجماع ملی به وجود آید.

دفتر جنرال دوستم با نشر خبرنامه‌ای گفت که آقای دوستم که اکنون در آنکارا ترکیه به سر می‌برد، شام روز گذشته (اول حوت) با خلیل‌زاد دیدار کرده است.
در این دیدار، دوستم از تلاش‌های خلیلزاد و هیأت همراه‌ او در راستای فراهم نمودن زمینه‌ها برای انجام مذاکرات صلح با طالبان و تعهدات ايالات متحده امريكا برای ختم جنگ و تأمین ثبات پايدار در افغانستان ابراز امتنان کرده است.
همچنین معاون اول ریاست جمهوری، ختم جنگ چهل ساله از طریق مذاکرات صلح همه شمول بین‌الافغانی، تأمین صلح سرتاسری پایدار با حفظ دستاوردهاي هفده سال گذشته را در افغانستان از آرزوهای بزرگ مردم افغانستان دانسته افزوده که ‌برای رسیدن به این اهداف، مردم افغانستان قبل از همه به اعتماد‌سازی داخل نظام و اجماع ملی در سطح کشور ضرورت دارند.
معاون اول ریاست جمهوری خاطر نشان کرده که ‌چنین اجماعی می‌تواند از طریق تفاهم بین عناصر اصلی جامعه افغانستان بشمول حکومت، احزاب سیاسی، اقوام با هم برادر، اقشار و افکار مختلف مطرح بشمول زنان و‌جوانان، شکل گیرد.
گفته می شود در این دیدار هر دو‌ جانب همچنان ‌روی ضرورت اجماع ملی برای پیروزی مذاکرات صلح، انجام مشوره‌های لازم روی ترتیب اجندا و تعیین اهداف برای موفقیت جرگه‌ مشورتی صلح، و همچنان حیاتی بودن تأمین شفافیت انتخابات آینده، برای کامیابی فرهنگ مردم سالاری در افغانستان تاکید کرده‌اند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟