دیدارهای پیاپی رئیس جمهور با نمایندگان پارلمان قبل از استیضاح مسئولان امنیتی

  • انتشار: ۶ حمل ۱۳۹۶
  • سرویس: پارلمانتیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 20134

بعد از نشر گزارش هایی مبنی بر اینکه رئیس جمهور تهدید به ملغی کردن پارلمان کرده است، آقای در یک هفته اخیر برای باردوم با شماری از نمایندگان مجلس در ارگ دیدار کرده و گفته است که صلاحیت های قوه‌های سه‌گانه را با درنظرداشت وضاحت قانونی، لازم و ملزوم یک‌دیگر می‌داند.

این چندمین دیداریست که رییس جمهور با اعضای کلیدی مجلس در حالی انجام می دهد که قرار است بزودی مسوولان نهادهای امنیتی کشور در مجلس نمایندگان استیضاح شوند.

در خبرنامه ای که از سوی دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری به نشر رسیده، گفته شده؛ رییس جمهوری در این دیدار صبح یکشنبه، هماهنگی و همکاری میان سه قوه دولت را برای ثبات و آینده بهتر افغانستان، حیاتی دانسته است.

این در حالیست که روز گذشته خبرهایی به نشر رسیده بود که بسیاری از نمایندگان پارلمان به خبرنگاران گفته اند که رئیس جمهور غنی هشدار داده؛ “اگر مسوولین نهاد های امنیتی رد صلاحیت شوند، پارلمان غیرقانونی را لغو می کند”.

رییس جمهور غنی افزوده که مثل گذشته در آینده نیز دیدگاه‌ها و مشوره‌های نماینده‌گان مجلس در مورد موضوعات ملی کشور را مد نظر خواهد گرفت.

غنی در راستای سرتاسری شدن مبارزه علیه فساد، عزم حکومت را جدی خوانده و خواهان حمایت مجلس نمایندگان و مردم در این مورد شد.

در این دیدار عبدالرووف ابراهیمی، رییس مجلس، گفته است که از تصامیم ملی و برنامه‌های اصلاحی و توسعه‌یی رییس‌جمهوری حمایت کامل می‌کند.

در این دیدار در رابطه به بهبود وضعیت امنیتی و اقتصادی کشور نیز گفتگو شده است.

بعد از حمله مرگبار تروریستی به شفاخانه سردار محمد داوود خان و کشته و زخمی شدن بیش از ۱۳۰ تن، پارلمان تصمیم گرفت تا وزرای ارگان های امنیتی به شمول رئیس امنیت ملی را استیضاح کند، اما بعد از دیدار هیئت اداری پارلمان در ارگ ریاست جمهوری با اشرف غنی این استیضاح به تعویق افتاده بود.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟