دیدارهای رئیس جمهور غنی با روسای جمهور ایران و ازبکستان در چین

  • انتشار: ۲۰ جوزا ۱۳۹۷
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 43668

رئیس جمهور اشرف غنی در سفر به چین برای اشتراک در اجلاس سران سازمان همکاری شانگهای با روسای جمهور ایران و ازبکستان بصورت جداگانه دیدار و گفتگو کرد. در این دیدارها در مورد تقویت رابطه بین افغانستان و این دو کشور بحث و تبادل نظر شد.

ارگ با نشر بیانیه ای نوشته است، رئیس جمهور اشرف غنی عصر روز گذشته (شنبه) در شهر چینگ دائو چین با حسن روحانی رئیس جمهور ایران دیدار و در مورد مسایل دو جانبه گفتگو کردند.

در بیانیه گفته شده، دوجانب خواهان گسترش همکاری ها در عرصه های مختلف گردیدند و بر مبارزه مشترک علیه تروریزم جهانی و قاچاق مواد مخدر تأکید ورزیدند و این دو پدیده را تهدید جدی برای منطقه به ویژه برای افغانستان و ایران خواندند.

همچنین آقای غنی در دیدار با میرضیایف رئیس جمهوری ازبیکستان در مورد تقویت مناسبات میان دو کشور و موضوعات منطقه یی بحث و تبادل نظر کردند.

در این دیدار میان دو طرف درخصوص آغاز کار پروژه های زیربنایی مانند شبکه های انرژی برق و خط آهن، بحث های تفصیلی صورت گرفت و فیصله شد که تیم های تخنیکی دو کشور به زودی نشست های کاری خویش را برگزار نمایند.

رئیس جمهور اشرف غنی روز گذشته برای اشتراک در اجلاس سران سازمان همکاری های شانگهای به شهر چینگ دائو در جمهوری خلق چین به این کشور سفر کرد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟