دو میلیون زائر امیرالمومنین (ع) به نجف اشرف رفتند

  • انتشار: ۲۰ سرطان ۱۳۹۴
  • سرویس: تیتر 2دین و اندیشه
  • شناسه مطلب: 7116

به گزارش خبرگزاری اطلس به نقل از العالم، “عدنان الزرفی” استاندار نجف اشرف در گفت وگو با شبکه خبری العالم اظهار داشت: شمار افرادی که برای زیارت بارگاه امیرالمومنین علیه السلام وارد شهر نجف اشرف شدند، از دو میلیون نفر فراتر رفت.

“مقداد الموسوی” رئیس واحد اطلاع رسانی پلیس نجف اشرف نیز خاطر نشان کرد: آن چه نقشه امنیتی امسال را از نقشه های امنیتی سال های گذشته متمایز می کند، تکیه بر گسترش جنبۀ اطلاعاتی است. به همین سبب، سعی کردیم حضور فیزیکی نیروهای امنیتی را محدودتر کنیم.

در این میان، هیئت ها و تکیه های نجف اشرف و دیگر شهرهای عراقی، برای اطعام میلیونها زائر بارگاه امیرالمومنین (ع) که برخی از آن ها از کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس مشرف شده بودند، از یکدیگر پیشی می گرفتند و زائران از سطح خدمات رسانیِ هیئت ها به زائران ابراز خرسندی کردند.

“عدنان الاسدی” مسؤول یکی از هیئت ها گفت: در سالروز شهادت امیرالمومنین علیه السلام، ما در استان نجف اشرف، به همراه سایر هیئت ها و تکیه ها، برای زائران غذا می پزیم. وظیفۀ هیئت ما نیز تامین سحری برای زائران است.

گفتنی است که فرماندهی پلیس نجف اشرف، از مشارکت ۲۵ هزار نیروی امنیتی برای برقراری امنیتِ مراسم سوگواری امام علی علیه السلام خبر داد. طرح امنیتی پلیس نجف اشرف، بر اساس مسدود کردن بخش قدیمی شهر نجف و کوفه در برابر تردد خودروها و اختصاص اتوبوس های ویژه برای انتقال زائران از اطراف شهر به مرکز آن استوار است.

 

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟