دو دستگی در حزب جمعیت

  • انتشار: ۱۶ جوزا ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعیسیاست
  • شناسه مطلب: 23980

شورای انسجام حزب جمعیت اسلامی در پیوند به اظهارات روز گذشتۀ رییس این حزب می‌گوید در رابطه به اعلامیۀ روز گذشته با این شورا مشوره نشده‌ و موقف این شورا نیز متفاوت است.

روز گذشته صلاح‌الدین ربانی، رییس حزب جمعیت اسلامی اعلام داشت که حکومت باید محمد حنیف اتمر، مشاور امنیت ملی رییس جمهور و سران نهادهای امنیتی را برکنار کند.

غلام فاروق مجروح، عضو مجلس نمایندگان و سخنگوی شورای انسجام حزب جمعیت اسلامی روز سه‌شنبه(۱۶ جوزا) در یک نشست خبری گفت که آن‌‌چه اعلامیۀ ما بود در رابطه به بخش کاری ما و اعلامیۀ دیروز، بخش کاری سایر همکاران ما در جمعیت اسلامی افغانستان است.

او افزود که اعضای جمعیت در دو بخش، یکی دوستانی که روز گذشته اعلامیه صادر کردند(رهبری حزب جمعیت) و دیگر شورای انسجام جمعیت کار می‌کنند.

آقای مجروح به خبرنگاران گفت که شورای انسجام جمعیت اسلامی جز لاینفک جمعیت اسلامی است اما تا زمان تدویر کنگرۀ این حزب، در دو بخش جداگانه کار خود را ادامه خواهند داد و با تدویر کنگره رهبری واحد را انتخاب خواهند کرد.

به نظر می‌رسد آن عده اعضای جمعیت اسلامی که در شورای انسجام این حزب گرد هم آمده‌اند، رهبری حزب جمعیت را به رسمیت نمی‌شناسند.

سخنگوی شورای انسجام حزب جمعیت در پاسخ به سوالی در مورد این‌که آیا صلاح‌الدین ربانی را به حیث رییس جمعیت می‌پذیرند یا خیر؟ گفت که آنان به عنوان یک بخش جمعیت اسلامی کار می‌کنند و ما به عنوان بخش دیگر کار می‌کنیم.

او گفت از زمان حیات برهان‌الدین ربانی، رهبر حزب جمعیت شورای انسجام این حزب به خاطر برگزاری کنگره فعالیتش را آغاز کرده بود و با این‌حال، تاکید کرد که هیچگونه مخالفتی بین‌شان نیست و صرف در دو بخش زیر یک چتر به خاطر انسجام جمعیت کار می‌کنند.

این در حالیست که پیش از این شورای انسجام جمعیت اسلامی با گزینش شورای موقت رهبری این حزب نیز مخالفت‌شان را اعلام کردند.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟