دویچه وله به نقل از رهبر ایران: حادثه تروریستی تهران هیچ خللی در اراده مسئولان ایرانی بوجود نمی آورد

  • انتشار: ۱۸ جوزا ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعیبین الملل
  • شناسه مطلب: 24112

آیت‌الله خامنه‌ای رهبر ایران در نخستین واکنش با اشاره به حوادث تروریستی تهران، تأکید کردند: چنین حوادثی هیچ خللی در اراده ملت و مسئولان بوجود نخواهد آورد و ملت ایران قدرتمندانه به حرکت خود ادامه داد و پیش خواهد رفت.

خبرگزاری دویچه وله گزارش داد رهبر ایران، این اقدامات را «ترقه‌بازی» دانسته و گفته است:‌ «ملت ایران حرکت می‌کند و پیش می‌رود؛ این ترقه‌بازی‌هایی هم که امروز شد، این‌ها هم در اراده‌ی مردم تأثیری نخواهد گذاشت».

وی روز گذشته (چهارشنبه) در مراسم افطاری با جمعی از دانشجویان افزوده است:‌ «این را همه بدانند؛ این‌ها کوچک‌تر از آن هستند که بتوانند در اراده‌ی ملت ایران و مسئولین کشور اثری بگذارند».

آیت الله خامنه‌ای گفته است: اگر چنانچه جمهوری اسلامی در آن نقطه‌ای که مرکز اصلی این فتنه‌هاست ایستادگی نمی‌کرد، ما تا حالا گرفتاری‌های زیادی از این ناحیه در داخل کشور داشتیم.

رهبر ایران با اشاره به اینکه فقط برخی کشورها امکان رهایی جزیی از برخی زمینه‌های سلطه را پیدا کردند، افزود: در چنین شرایطی، انقلاب اسلامی در مقابل نظام سلطه سینه سپر کرد و توانست ایران را از این منجلاب به‌طور کامل خارج کند.

روز گذشته (چهارشنبه) دو تیم از گروه تروریستی داعش به مجلس شورای اسلامی و آرامگاه خمینی در تهران حمله کردند که بر اساس آخرین آمار حسین ذوالفقاری، معاون امنیتی و انتظامی وزیر داخله ایران «قربانیان حادثه تروریستی تهران تاکنون ۱۳ کشته و ۴۳ مجروح است».

آقای ذوالفقاری خبر داده است که کشته‌شدگان عمدتاً افراد ارباب رجوع و تعدادی از کارمندان دفاتر نمایندگان مجلس بودند و یک نفر هم از مأموران به قتل رسیده است.

وی هم‌چنین گفت که در رابطه با این حمله «در یکی دو نقطه که بعداً اعلام خواهیم کرد، افراد مشکوکی دستگیر شدند و موضوع در حال بررسی است.»

همچنین، حسین ساجدی‌نیا رئیس پولیس تهران نیز گفت که در پیوند با انفجار در آرامگاه خمینی «یک خانم که با دو عامل انتحاری همکاری داشته است و ۵ نفر مظنون دیگر بازداشت و در اختیار پولیس امنیت قرار گرفته‌اند.»

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟