دومین محفل شعر زمستانی «آتش در چله» برگزار شد

  • انتشار: ۸ دلو ۱۳۹۴
  • سرویس: اجتماعی
  • شناسه مطلب: 12157

دومین محفل شعر زمستانی «آتش در چله» با همکاری رایزنی فرهنگی افغانستان و موسسه فرهنگی اکو برگزار گردید.

به گزارش خبرگزاری اطلس، در این نشست ادبی افتخار حسین عارف ، علیرضا قزوه، محمد افسر رهبین ، محمد سرور رجایی و دیگر شاعران فارسی زبان به شعر خوانی پرداختند.

افتخار حسین عارف رییس موسسه فرهنگی اکو ضمن خوشامدگویی و قدردانی از همکاری صمیمانه سفیر و وابسته محترم فرهنگی کشور جمهوری اسلامی افغانستان، بابت حضور شاعران افغانستان،ایران،تاجیکستان و پاکستان اظهار خرسندی نمودند.

افتخار حسین عارف گفت:زبان ابزاری برای تقویت درک مشترک،همدلی و به رسمیت شناختن تفاوتهای فرهنگی است و برگزاری چنین رویدادهایی میتواند زمینه ی شناخت بیشتر از جایگاه والای شعر در منطقه اکو را فراهم کند.

محمد افسر رهبین رایزن فرهنگی سفارت افغانستان در ایران پیشنهادی مبنی بر ایجاد انجمن شاعران اکو به منظور زنده ساختن زبان پارسی دادند.
رهبین اضافه کرد: هیچ مرزی بین دری ،تاجیکی وجود ندارد . من فقط پارسی را میشناسم.

وی افزود: زبان پارسی باید بعنوان زبان رسمی در سازمان اکو قرار گیرد.

دکتر نصیر احمد نور ضمن اظهار خرسندی از برگزاری دومین شب شعر اظهار داشت: امروز دنیای پیرامون ما که از جهل و افراط و تولید نفرت رنج میبرد ممکن است یک عاملش فقر فرهنگی یا بی تفاوتی فرهنگیان در انجام مسئولیتهای انسانی و تاریخی شان بوده باشد.

وی تصریح کرد:اگر امروزه ما بخواهیم بر لشگر افراطیت فرود آییم راهی جز مبارزه فرهنگی نداریم.

وی افزود:اگر بخواهیم بر تعصبات و کوته نظری هایی که در برخی از جوامع ما بیداد میکند فائق آییم باید فرهنگیان ما پا به میدان بگذارند.

photo_2016-01-28_12-23-38

نصیر احمد نور گفت: در قلمرو سازمان اکو که شامل 10کشور میشود ما بستر بسیار مساعد فرهنگی داریم و هرگاه از این بستر استفاده بهینه صورت بگیرد بدون شک بسترهای دیگری را در عرصه های دیگر برای همکاری بیشتر به نفع ملل و منطقه همراه میسازد.

در پایان محفل موسیقی سنتی توسط هنرمندان عبدالعزیز هروی و محمود بارانی اجرا شد که مورد توجه حاضران قرار گرفت.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟