دومین دانشگاه برتر جهان در زمینه علوم اجتماعی و علوم سیاسی

  • انتشار: ۱۹ حمل ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعیفناوری اطلاعات
  • شناسه مطلب: 20569

دانشگاه ال‌اس‌ای دومین دانشگاه معتبر جهان در زمینه علوم اجتماعی و علوم سیاسی در سال تحصیلی گذشته است.

موسسه ال‌اس‌ای، دانشگاهی پیشرو در زمینه علوم سیاسی و علوم اجتماعی محسوب می‌شود. این دانشگاه برنامه اصلی خود را بر محور حل و فصل مسائل و مشکلات کشورهای جهان قرار داده است.

این دانشگاه اعتبار خود را براساس تحقیقات، دسته‌بندی‌ها و برررسی مسائل جهان کسب کرده و در رتبه‌بندی‌های علمی موفق به کسب بالاترین رده های جهانی شده است.

یکی از تعهدات این دانشگاه ارائه تسهیلات جهت کسب شغل پس از فارغ التحصیلی از این دانشگاه است.

از دیگر نکات مثبت این موسسه، برپایی دانشکده‌ای جهت تربیت رهبران آینده جهان و ارائه مدرک phd به آنان است.

تاسیس چند موسسه جهت آموزش راه‌های مبارزه با تبعیض و بهبود وضعیت حقوق بشر در جهان از برنامه‌های آینده این دانشگاه محسوب می‌شود.

این دانشگاه ابتدا در سال 1895 در دو اتاق اجاره‌ای کار خود را آغاز کرد. اما امروز این دانشگاه دارای 11000 دانشجو از 160 کشور جهان است. در آن دوران این دانشگاه کار خود را با دوصد دانشجو که دارای سنین 18 تا 70 سال بودند، آغاز کرده بود.

200 تن از کارکنان این دانشگاه در زمان جنگ جهانی اول خود را به جبهه‌های جنگ رساندن و عملا ساخت و ساز و تحصیل در این دانشگاه با مشکلاتی جدی مواجه شد.

اما بلافاصله از پایان جنگ این دانشگاه به سرعت کار خود را ادامه داد.

کلمنت اتلی، نخست وزیر مشهور بریتانیا پس از وینستون چرچیل از مشهورترین شخصیت‌های سیاسی جهان است که در این دانشگاه تحصیل کرده.

ویلیام بوریج از شخصیت‌های اثرگذار بر تشکیل دولت رفاه از دیگر محصلان مشهور این دانشگاه محسوب می‌شود.

ویلیام فون هایک، اقتصاددان بزرگ بریتانیایی که اقتصاددانان بزرگ جهان و برنده جایزه نوبل محسوب می‌شود، از دیگر فارغ التحصیل این دانشگاه بوده است.

این دانشگاه مجموعا موفق به کسب 15 جایزه نوبل شده است.

جومو کنیاتا رئیس جمهور کنیا، رومانو کنودی نخست وزیر اسبق ایتالیا، پیر ترودیو نخست وزیر کانادا، لی کون یو رئیس جمهور اسبق سنگاپور، ملکه مارگارت دوم، کیم کمپبل نخست وزیر سابق کانادا،کیم برونینگ صدر اعظم اسبق آلمان، کمیسی مارا نخست وزیر سابق فیجی، خوان مانئول سانتوس رئیس جمهور سابق کلمبیا و تیسانگ این‌ونگ رئیس جمهور اسبق کوریای جنوبی از معدود رهبران بزرگ جهان هستند که در این دانشگاه به تحصیل پرداخته‌اند.

ده‌ها فیلسوف، اقتصاددان و دانشمند بزرگ جهان مدرن چون برتراند راسل، جورج برنارد شاو، سر جان هیگز، فردریک هیگ و… در گذشته محصلان اسبق دانشگاه ال‌سی‌ای بوده‌اند.

عملکرد موفق این دانشگاه موجب شد ملکه الیزابت دوم در سال 2008 ساختمان جدید این دانشگاه را بازگشایی کند.

این دانشگاه در سال تحصیلی 2015-2016 موفق به کسب رتبه دوم علمی در زمینه علوم اجتماعی و سیاسی در جهان شد.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟