دوستم در میان استقبال هوادارانش به کابل بازگشت

  • انتشار: ۳۱ سرطان ۱۳۹۷
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 45369

جنرال عبدالرشید دوستم، معاون اول ریاست‌جمهوری پس از یک سال و سه ماه عصر امروز (یک‌شنبه) به کشور بازگشت و در میان صدها تن از هوادارانش با حضور در ‌صدارت، دفتر کاری‌اش سخنرانی کرد.

هیأتی از حکومت افغانستان به ریاست محمد‌سرور دانش، معاون دوم ریاست‌جمهوری، محمد محقق، عطامحمد نور، برخی از نمایندگان مجلس و شماری زیادی از هواداران جنرال دوستم به استقبال آقای دوستم رفتند.

معاون اول ریاست‌جمهوری به بازداشت نظام‌الدین قیصاری اشاره کرد و از بدرفتاری نیروهای امنیتی ‌با فرمانده‌اش انتقاد و آن ‌را ‌«‌وحشیانه» توصیف کرد.

آقای دوستم خواهان محاکمه‌ی عاملان بدرفتاری با نظام‌الدین قیصاری و افرادش شد. او نظام‌الدین قیصاری را مردی عادل خطاب کرد و گفت: «نظام قومندان اگر ظالم می‌بود یا به مال مردم دست دراز می‌کرد، من او را نماینده‌ی خود تعیین نمی‌کردم. او وظیفه خود را مطابق هدایت اجرا می‌کند و به مال کسی کار ندارد. من امتحان کرده او را مقرر کرده بودم. از تمام جوانان که در این مدت اعتراض کردند می‌خواهم که ‌راه‌ها، ادارات دولتی ‌و بنادر را که بسته‌اند‌، راه را باز کنند. من با رییس‌جمهور می‌شینم و برای حل مشکل و رهایی نظام قومندان صحبت می‌کنم.»

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟