دور دوم انتخابات هیات اداری پارلمان امروز برگزار می شود

  • انتشار: ۲۰ حوت ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعیپارلمان
  • شناسه مطلب: 38010

انتخابات هیات اداری پارلمان که روز گذشته به غیر از نایب منشی که عرفان الله عرفان در آن توانست رای اکثریت را بدست آورد، امروز برگزار می شود، همایون همایون با نذیراحمدزی که بیشترین آرا را در دور نخست انتخابات داشتند برای رسیدن به معاونیت نخست رقابت کنند.

انتخابات هیئت اداری سال هشتم دوره شانزدهم تقنینی مجلس روز گذشته بی‌نتیجه پایان یافت، اما عرفان الله عرفان در یک رای گیری علنی به حیث نائب منشی این جرگه برگزیده شد.

سیمین بارکزی که در نشست روز گذشته (شنبه) در برابر عرفان الله عرفان نامزد بود از کاندیدا توری‌اش به نفع وی گذشته و سر انجام آقای عرفان توانست رای اکثریت نمایندگان را به‌دست آورد.

اما در خصوص معاونیت اول، دوم و منشی وکلا به پای صندوق‌های رای رفته و رای دادند.

برای احراز کرسی معاونیت اول همایون همایون، محمد نذیر احمدزی و عبدالرحیم ایوبی، برای احراز کرسی معاونیت دوم سید علی کاظمی و غلام فاروق مجروح و برای احراز کرسی منشی عبدالقادر زازی وطندوست و عبدالروف انعامی خود‌شان را کاندید کرده بودند.

در همین حال، همایون همایون می گوید که ارگ نشینان منافع ملی را در نظر نمی گیرند و او در برابر آنان ایستاده گی خواهد کرد: «در حقیقت نمی خواستم که کاندیدا شوم به معاونیت اما، یک چیزی که مرا مجبورساخت و او این است که حکومت در مخالفت با من کوشش می کند تمام دستگاه خود را فعال کند که گویا مرا ناکام کند.»

سال هشتم دور شانزدهم تقنینی شورای ملی روز چهارشنبه هفته گذشته توسط رئیس جمهور غنی افتتاح شد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟