دعوت رهبران حکومت وحدت ملی از رئیس ستاد ارتش مشترک پاکستان برای سفر به افغانستان

  • انتشار: ۱۲ جدی ۱۳۹۵
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 16639

جنرال آصف غفور رئیس دفتر مطبوعاتی ارتش پاکستان می گوید؛ رهبران حکومت وحدت ملی افغانستان “قمر جاوید باجوا” رئیس ستاد ارتش مشترک پاکستان را برای سفر به افغانستان دعوت کرده اند.

جنرال آصف غفور رئیس دفتر مطبوعاتی ارتش پاکستان اعلام کرد که رئیس ستاد ارتش پاکستان با رئیس جمهور و رئیس اجرایی دولت افغانستان تلفنی گفت‌وگو کرده است.

روزنامه پاکستانی داون گزارش داد، جنرال قمر جاوید باجوا رئیس ستاد ارتش پاکستان سال جدید میلادی را به اشرف غنی رئیس جمهور و عبدالله رئیس اجرایی دولت در تماس تلفنی تبریک گفته است.

جنرال آصف غفور رئیس دفتر مطبوعاتی ارتش پاکستان نیز اعلام کرد که رهبران حکومت وحدت ملی افغانستان، رئیس ستاد ارتش پاکستان را به دیدار از کابل دعوت کرده‌اند.

در بیانیه‌ای که در فیسبوک جنرال آصف غفور منتشر شده آمده است که رئیس ستاد ارتش پاکستان درسال جدید میلادی بر تلاش مشترک در راستای تامین ثبات و امنیت در منطقه تاکید دارد.

این در حالی است که پس از تنش‌های اخیر تماس‌‌های مقامات افغانستان و پاکستان کاهش چشمگیری داشته است.

با این حال پاکستان، یکی از اثرگذارترین کشورهای منطقه و جهان در افغانستان است و مدت‌هاست که مقامات، کارشناسان و عموم مردم افغانستان، سیاست‌های اسلام‌آباد در قبال کشورشان را عامل اصلی ناامنی و بی ثباتی در افغانستان می‎دانند.

چندی قبل ژنرال قمر جاوید باجوا به عنوان شانزدهمین رئیس ارتش پاکستان انتخاب شد.

وی در دوم ژانویه سال 1959 در «گکر مندی» ایالت پنجاب به دنیا آمد و با 57 سال سن به ریاست ارتش رسید.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟