دعوت از وزیر خارجه پاکستان برای سفر به واشنگتن، بعد از سخنان ترامپ در مورد پاکستان

  • انتشار: ۱ سنبله ۱۳۹۶
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 29350

بعد از اینکه دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا، در سخنانش در حین اعلام استراتژی جدید این کشور برای افغانستان و جنوب آسیا، پاکستان را حامی تروریسم خواند، سفیر این کشور در اسلام آباد از وزیر خارجه پاکستان خواسته است برای دیدار رسمی به واشنگتن سفر کند.

براساس بیانیه رسمی صادره از سوی وزارت امور خارجه پاکستان، سفیر آمریکا به وزیر امور خارجه پاکستان گفت که رکس تیلرسون همتای آمریکایی وی مایل است حداکثر ظرف ‘دو سه روز آینده’ با او در واشنگتن ملاقات داشته باشد و در خصوص موضوع های مربوط به روابط دوجانبه و ‘راهبر جدید آمریکا در جنوب آسیا’ با او گفت و گو کند.

براساس این بیانیه، خواجه آصف وزیر امور خارجه پاکستان هم ضمن قبول دعوت، گفت هفته پیش نیز رکس تیلرسون با او تماس تلفنی داشته و در آن تماس تلفنی از وی برای سفر به آمریکا دعوت کرده بود.

وزیر امور خارجه پاکستان در ملاقات سفیر آمریکا همچنین گفت که کشورش مایل به همکاری با جامعه بین المللی برای از بین بردن تروریسم است.

سفیر آمریکا نیز توضیحاتی در خصوص سخنان دونالد ترامپ به وزیر امور خارجه پاکستان ارائه داد.

بخشی از سخنان ترامپ درباره راهبرد جدید آمریکا در افغانستان، مربوط راهبرد آمریکا درحوزه روابط با پاکستان بود.

ترامپ گفت آمریکا دیگر نمی‌تواند در قبال حضور گروه‌هایی مانند طالبان در پاکستان ساکت بماند. وی مدعی شد:آمریکا میلیاردها دالر در اختیار پاکستان گذاشته ولی آنها به گروه هایی که عوامل بی‌نظمی و خشونت هستند، فضای امن داده‌اند.

او گفت: ‘پاکستان به سازمان‌هایی پناه داده که هر روز تلاش می‌کنند مردم ما را بکشند. ما به پاکستان میلیاردها دالر پرداخت کرده‌ایم ولی آنها به تروریست هایی پناه داده‌اند که ما با آنها می‌جنگیم. این وضع باید تغییر کند و این تغییر فورا انجام خواهد شد. هیچ همکاری ای نمی‌تواند در مورد کشوری که به شبه نظامیان و تروریست‌هایی که نظامیان و مقامات آمریکایی را هدف قرار می‌دهند، دوام بیاورد. زمان آن فرا رسیده که پاکستان تعهدش به صلح و مبارزه با تروریسم را ثابت کند.’

ادعاهایی که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در سخنانش علیه پاکستان مطرح کرد، موجی از حملات و واکنش های سخت را از سوی شخصیت ها و چهره های مختلف سیاسی، مذهبی، دانشگاهی و اجتماعی پاکستان در فضای توئیتر و دیگر شبکه های اجتماعی علیه وی براه انداخته است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟