دستگیری ۷۳ قاچاقچی مواد مخدر از سراسر کشور

  • انتشار: ۱ جوزا ۱۳۹۷
  • سرویس: امنیت و حوادث
  • شناسه مطلب: 42584

به گزارش اطلس به نقل ازخبرگزاری یاش: مرکز عدلی و قضایی مبارزه با مواد مخدر و مسکرات می‌گوید که در جریان ماه ثور، پولیس مبارزه با مواد مخدر ۷۳ نفر را در پیوند به ۶۶ قضیه جرایم مسکرات و مواد مخدر را از سراسر کشور بازداشت کرده است.

در خبرنامه‌ای که از سوی این نهاد به دست رسیده آمده است که در میان بازداشت‌شدگان ۵ خانم و ۴ تن از موظفین خدمات عامه نیز شامل هستند.

خبرنامه افزوده است که ۱۷ تن از بازداشت‌شدگان قصد داشتند تا مواد مخدر از نوع هیروئین را با استفاده از شیوه‌های جاسازی در بطن و بکس‌های سفری‌شان از میدان هوایی حامد کرزی به شهر دهلی کشور هندوستان انتقال دهند.

بر بنیاد خبرنامه از نزد این افراد به تعداد ۱۹عراده واسطه نقلیه، ۹۱ سیت موبایل و ۲ میل اسلحه مختلف النوع را که از به‌دست آمده است. همچنان مبلغ ۱۸۰ هزار افغانی پول نقد و مبلغ ۲۲۵۰ دالر امریکایی از نزد قاچاقبران به‌دست آمده و به حساب قطعی تحویل دافغانستان بانک گردیده است.

خبرنامه در ادامه افزوده است که در جریان ماه ثور، ۸۰ تن به شمول ۲ خانم در پیوند به ۵۶ قضیه جرایم قاچاق مسکرات و مواد مخدر طی جلسات علنی از یک سال الی ۱۵سال به حبس محکوم شده‌اند.

به گفته مرکز عدلی و قضایی مبارزه با مسکرات و مواد مخدر، در جریان ماه ثور سال جاری ولایت کابل با داشتن ۲۷ قضیه و ولات ننگرهار با داشتن ۱۵ قضیه قاچاق مسکرات و مواد مخدر در صدر فهرست ولایات دارای قضایای بلند قاچاق مواد مخدر قرار گرفته‌اند.

در جریان ماه حمل سال جاری نیز در پیوند به ۵۳ قضیه جرایم مسکرات و مواد مخدر، ۶۵ تن به شمول ۲ خانم و ۴ تن از موظفین خدمات عامه و یک تبعه ایران از سراسر کشور بازداشت شده‌اند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟