در 9 ماه گذشته 1900 حمله هوایی بر مواضع مخالفان دولت انجام شده است

  • انتشار: ۱۰ جدی ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعیتیتر 1
  • شناسه مطلب: 35060

مقامات در نیروهای هوایی افغانستان می گوید که در جریان 9 ماه گذشته 1900 حمله هوایی بر مواضع مخالفان مسلح دولت انجام داده اند. و تلفات سنگینی را بر آنها وارد کرده اند.

جنرال محمد شعیب فرمانده نیروهای هوایی افغانستان، اعلام کرد که در جریان ۹ ماه گذشتۀ خورشیدی، ۲۷ هزار پرواز را انجام داده اند که از این میان، ۱۹۰۰ پرواز آن به منظور هدف قراردادن مخالفان مسلح و حمایت نیروهای زمینی انجام شده است.

به گفتۀ وی، ۱۹۰۰ حمله هوایی بر مواضع مخالفین مسلح، پناهگاه‌ها، وسایط نقلیه و تجمع آنان، در حمایت از نیروهای زمینی نیز شامل این پروازها می‌باشد که تلفات سنگینی را به مخالفان مسلح وارد کرده است.

این در حالی است که بر اساس گزارش‌های نهادهای مختلف به ویژه یوناما، تلفات افراد ملکی در نتیجۀ حملات هوایی افزایش یافته است؛ اما این جنرال قوای هوایی افغان، گفت، در برخی موارد که مخالفان مسلح در میان افراد ملکی موقعیت گرفته باشند، از انجام حملات هوایی، به خاطر مصؤونیت افراد ملکی صرف نظر می‌کنند.

این مقام نیروهای هوایی افغانستان گفت، بر اساس پلان چهارساله، نیروهای هوایی در بخش نیروی انسانی، تجهیزات نظامی و تخنیکی، در حال انکشاف قرار دارد.

او افزود “این مرحله‌وار تطبیق می‌شود، شما شاهد بود که در مرحله اول هلیکوپترهای بلک هاک به قندهار مواصلت کرد، حالا هم این روند ادامه دارد و انشاالله که هلیکوپتر‌های دیگر، هم هلیکوپتر و هم بال‌ثابت می‌آید. نیروهای هوایی افغانستان بر اساس پلانی که وزارت دفاع ملی دارد، مرحله‌وار هواپیما‌ها به وقت و زمان آن می‌رسد”.

وزارت دفاع افغانستان قبلاً گفته است که امریکا تا سال ۲۰۲۳ میلادی، ۱۱۹ بال هلیکوپتر بلک هاک به افغانستان فراهم خواهد ساخت و بر بنیاد پلان چهارسالۀ امنیتی، افغانستان به شمول ۱۱۹ بال هلیکوپتر بلک هاک، ۱۵۹ بال طیارۀ مختلف جنگی و ترانسپورتی را به دست خواهد آورد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟