در نشست امروز مجلس چه گذشت؟/ جزئیاتی در مورد ابقای دوباره استانکزی

  • انتشار: ۵ ثور ۱۳۹۷
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 40182

ابقای معصوم استانکزی رئیس امنیت ملی در نشست امروز مجلس موجی از واکنش ها را برانگیخته است.

پارلمان کشور در جلسه امروز خود اقای استانکزی را به دلیل افزایش نا امنی ها در کشور مورد استیضاح قرار داد و با فراخواندن وی به پارلمان، سوالات نمایندگان از وی پرسیده شد.

اما در پایان جلسه و هنگام رای گیری، با اینکه ارای منفی بیش از ارای مثبت بود، اقای استانکزی در سمت خود ابقا گردید.

دلیل ابقای رئیس امنیت ملی این نکته بود که تعداد زیادی از نمایندگان پارلمان بلافاصله با آغاز مراسم رای گیری در مورد اقای استانکزی، سالن پارلمان را ترک کردند تا پارلمان از نصاب لازم برای رسمیت یافتن خارج شود.

با خارج شدن جلسه پارلمان از نصاب، معصوم استانکزی همچنان به عنوان رئیس امنیت ملی باقی ماند.

احمد بهزاد نماینده مجلس در این باره در فیسبوک خود نوشته است، “جلسه استیضاح رئیس امنیت ملی معصوم استانکزی روز نکبت پارلمان افغانستان بود. خروج دسته جمعی شماری از اعضای مجلس از تالار در حمایت از رئیس امنیت ملی در حالی صورت می گیرد که خون ریزی ها و ناامنی ها کشور را فراگرفته و مردم بیش از هر زمان دیگر به مدیران کشور معترض اند و بویژه مدیران ارشد امنیتی را در وضع بوجود آمده دخیل و یا حداقل بی کفایت در اداره می دانند.”

این اقدام نماینده های مجلس در حالی صورت می گیرد که ناامنی ها، حملات تروریستی و ترورهای هدفمند در سطح کشور به شدت بالا گرفته است، در حمله تروریستی چند روز قبل بر یک مرکز توزیع تذکره در غرب کابل حدود 70 تن جان خود را از دست دادند و 120 نفر دیگر زخمی شد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟