در نتیجه درگیری بین طالبان و داعش در جوزجان بیش از 20 تن کشته و زخمی شد

  • انتشار: ۳۰ جدی ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعی
  • شناسه مطلب: 35849

مقامات در ولایت جوزجان می گویند که در نتیجه درگیری بین گروه داعش و طالبان، در ولسوالی قوش تپه و درزآب این ولایت، بیش از 20 تن کشته و زخمی شده است که 5 غیر نظامی نیز در این درگیری ها زخمی شده است.

محمد رضا غفوری، سخنگوی والی جوزجان به صدای امریکا گفته است که از سه روز به این‌سو در ولسوالی های قوش‌تپه و درزآب این ولایت درگیری میان اعضای گروه داعش و طالبان جریان دارد.

به گفته آقای غفوری، درگیری پس از آن، میان این دو گروه آغاز شد که برادر والی نام نهاد گروه طالبان برای ولایت سرپل، از سوی جنگجویان گروه داعش، کشته شد.

سخنگوی والی جوزجان، گفت که تا اکنون در نتیجۀ این درگیری ده تن شامل هشت جنگجوی داعش و دو جنگجوی طالبان کشته و ۱۶ تن شامل شش داعشی، پنج طالب و پنج غیرنظامی مجروح شده اند.

به گفته این مقام محلی، افراد ملکی که زخمی شده اند شامل سه مرد و دو خانم اند.

آقای غفوری افزود ” دلیل اصلی، کشته شدن برادر والی نام نهاد طالبان برای ولایت سرپل ازسوی داعش بوده و پیوستن ملاغضنفر، فرمانده مشهور داعش به گروه طالبان، جنگ از قریه خواجه عرب شروع شد”.

آقای غفوری، گفت که طالبان مسلح چندین قریه را که در تصرف داعش بود، از آن گروه گرفته اند و اکنون جنگ در مناطق “سردره” جریان دارد.

این در حالیست که پیش از این نیز بارها بین او دو گروه درگیری های خونینی به وقوع پیوسته بود، که ده ها تن در این درگیری ها کشته و زخمی شده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟