در عملیات بازپس گیری موصل در عراق در یک روز 97 داعشی کشته شده است

  • انتشار: ۷ جدی ۱۳۹۵
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 16527

فرماندهی عملیات مشترک در عراق می‌گوید در جریان نبرد موصل، در روز یک‌شنبه گذشته، ۹۷ عضو گروه داعش کشته شدند.

گزارش تازه همزمان با اعلام خبر آماده‌سازی حملاتی تازه در موصل، علیه شبه‌نظامیان افراطی، منتشر می‌شود.

به گزارش شبکه خبری سی‌ان‌ان و بنا بر بیانیه‌ای که ستاد عملیات مشترک ائتلاف و نیروهای عراقی منتشر کرده، این ۹۷ نفر در جریان سه حمله مجزا کشته شده‌اند.

در نخستین عملیات، نیروهای ارتش عراق دو خودروی بمب‌گذاری‌شده توسط داعش را که در تلاش برای حمله به موضع پلیس بوده، در جنوب موصل منهدم کرده‌‌اند. ۲۱ عضو داعش در واکنش به این حمله نافرجام کشته شدند.

در جریان دومین درگیری، در حالی‌که شبه‌نظامیان قصد داشتند با خودروهای بمب‌گذاری‌شده و نفرات انتحاری‌کننده به موضع ارتش در مناطق جنوب‌شرقی موصل حمله کنند، با واکنش ارتش روبه‌رو شدند و در درگیری‌ها ۵۱ عضو داعش کشته شدند.

در عملیات سوم، جنگنده‌های ائتلاف به موضع و نفرات داعش در شرق موصل حمله کردند که این حملات نیز جان دست‌کم ۲۵ شبه‌نظامی افراطی را گرفت.

موصل، دومین شهر پرجمعیت عراق و از مراکز مهم اقتصادی و سیاسی آن کشور است که در جریان پیش‌روی‌های گروه داعش در سال ۲۰۱۴ به تصرف آن‌ها درآمد.

در حال حاضر عملیاتی زمینی به‌وسیله ارتش، پولیس و نیروهای ویژه عراقی، شبه‌نظامیان هوادار دولت و پیش‌مرگه‌های کرد برای بازپس‌گیری کنترول این شهر در جریان است. ائتلاف به رهبری آمریکا نیز از این عملیات حمایت می‌کند.

روز دوشنبه سرهنگ استوارت جیمز، فرمانده عملیاتی ارتش آمریکا در موصل، خبر از آغاز دور جدیدی از پیش‌روی‌ها در موصل داد. سرهنگ جیمز به خبرگزاری رویترز گفته است در این مرحله تازه، نیروهای آمریکایی به خطوط جبهه نزدیک به این شهر اعزام می‌شوند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟