در دیدار غنی و معاون وزیر خارجه ایران مطرح شد؛ طرح هایی برای مدیریت آب های افغانستان آماده شده است

  • انتشار: ۱۷ جوزا ۱۳۹۶
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 24034

محمد اشرف غنی رئیس جمهور در دیدار با ابراهیم رحیم پور معاون وزیر خارجه ایران گفت که افغانستان در عرصه مدیریت آب، پیشرفت های خوبی داشته و طرح هائی را آماده کرده که در آینده نزدیک با عملی شدن آن، راه برای مدیریت آب هموار خواهد شد.

اشرف غنی در دیدار با معاون وزارت خارجه ایران که در حاشیه نشست پروسه کابل برگزار شد، گروه های تروریستی را برای منطقه یک خطر و تهدید بزرگ دانست و برای دفع این تهدید بر همکاری و مبارزه مشترک علیه آنها تاکید کرد.

نشست یک روزه کابل با حضور نمایندگان 25 کشور منطقه و جهان و نمایندگان سازمان ملل، اتحادیه اروپا و ناتو برای اجماع در زمینه مبارزه با تروریسم و برقراری صلح در افغانستان دیروز برگزار شد.

رئیس جمهور، با اشاره به اتصال کشورهای منطقه از طریق افغانستان گفت که با اتصال ایران از طریق خط آهن از مسیر افغانستان و تاجیکستان به چین، تجارت در منطقه توسعه خواهد یافت و تحرک اقتصادی به وجود خواهد آمد.

اشرف غنی همچنین در این دیدار از ابراز تسلیت معاون وزیر خارجه ایران و شرکت وی در نشست پروسه کابل تشکر کرد و ابراز امیدواری کرد که اساس روابط بنیادی میان دو کشور به وجود آید.

معاون وزیر خارجه ایران در این دیدار از تروریسم به عنوان تهدیدی برای منطقه و جهان یاد کرد و برگزاری نشست روند کابل را در برقراری صلح و ثبات در افغانستان و منطقه یک گام مهم دانست و گفت که این نشست در راستای ایجاد یک اجماع میان کشورهای منطقه برضد خطر تروریسم نقش مهمی را ایفا خواهد کرد.

وی، ضمن حمایت از نشست روند کابل، نشست های دو جانبه و چند جانبه میان دو کشور را مهم دانست و در مورد کمیته های کاری میان افغانستان و ایران که در عرصه های مختلف به تازگی تشکیل شده است، اطمینان داد که کار در این کمیته ها جریان دارد و بزودی روی ایجاد یک سند جامع به توافق خواهند رسید.

رحیم پور در این دیدار ضمن ستایش از دیدگاه رئیس جمهوری و برنامه های اقتصادی وی، آن را برای کشور های همسایه و کشورهای منطقه مهم دانست.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟