در دیدار سفیر ایران با رهبران حکومت وحدت ملی مطرح شد/ ایران از پروسه کابل حمایت می کند

  • انتشار: ۱۱ جوزا ۱۳۹۶
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 23609

بعد از حمله خونین روز گذشته در کابل، رئیس جمهور و رئیس اجرایی با محمد رضا بهرامی سفیر ایران را دیداری داشته اند که آقای بهرامی حادثه خونین روز گذشته در کابل به مردم و دولت افغانستان تسلیت گفته است.

سفیر ایران رویداد مرگبار روز گذشته را به مردم افغانستان تسلیت عرض کرده و کنفرانس پروسه کابل که در روزهای آینده برگزار می گردد، پشتیبانی کرده است.

ارگ ریاست جمهوری با نشر خبرنامه ای گفته است که رئیس ‌جمهور غنی و داکتر عبدالله با محمدرضا بهرامی، سفیر ایران در کابل، در ارگ ریاست جمهوری دیدار کرد و دو جانب بر گسترش همکاری‌ها در عرصه‌های مختلف میان افغانستان و ایران تأکید کردند.

بر بنیاد خبرنامۀ ارگ، محمدرضا بهرامی، گفته است که دولت ایران از برگزاری کنفرانس “پروسۀ کابل” حمایت می‌کند، قرار است در آیندۀ نزدیک این نشست در کابل برگزار گردد.

رئیس جمهور نیز گفته که کابل آماده است تا در چوکات کمیته‌های همکاری‌های پنج‌گانه در بخش‌های سیاسی، اقتصادی و امنیتی که قبلا میان دو کشور توافق گردیده با تهران وارد بحث و گفت‌وگو گردد.

این در حالیست که در پی انفجار مهیب روز گذشته در کابل که بیش از 400 کشته و زخمی را برجای گذاشت، محل اقامتگاه سفیر ایران در کابل متحمل خسارات زیادی شد.

نظرات(۲ دیدگاه)

نظر شما چیست؟