در دیدار اعضای شورای ولایتی هرات با عبدالله رئیس اجرایی مشکلات موجود در این ولایت مورد بحث قرار گرفت

  • انتشار: ۹ جدی ۱۳۹۵
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 16584

در دیدار داکتر عبدالله رئیس اجرایی با تعدادی از اعضای شورای ولایتی و والی هرات، خواسته‌های مردم هرات را در زمینه‌های مختلف به‌ویژه ایجاد رشته‌های ماستری در چوکات دانشگاه هرات، تکمیل شدن میدان هوایی، کاهش مالیات رسانه‌های محلی نسبت به رسانه‌های ملی، تقسیم درست آب بند سلما و توسعه برنامه‌های زراعتی به بحث و بررسی گرفت.

در خبرنامه دفتر مطبوعاتی ریاست اجرایی گفته شده اعضای شورای ولایتی هرات با ابراز قدردانی از تلاش‌ها و همکاری‌های رئیس اجرائیه کشور خواستند: برای تدوین یک میکانیزم نظارتی مدون برای شورای‌های ولایتی، افزایش نقش زنان در ساختار ادارات محلی، کاهش مالیات رسانه‌های محلی نسبت به رسانه‌های ملی، تسریع روند اخذ پاسپورت و تامین امنیت ولسوالی‌های ناامن این ولایت توجه نماید.

آنان در ادامه گفتند: تاکنون در دانشگاه هرات برخلاف ظرفیت موجود و تقاضای دانشجویان تنها رشته‌ی ادبیات در مقطع ماستری تدریس می‌شود در حالیکه ظرفیت لازم برای ایجاد سایر رشته‌ها در مقطع ماستری وجود دارد اما تاکنون اقدام صورت نگرفته‌است، مردم ولایت هرات از حکومت وحدت ملی انتظار دارند که در این زمینه و تکمیل شدن میدان هوایی این ولایت اقدام عملی صورت گیرد.

در خبرنامه گفته شده، رئیس اجرائیه کشور بعد از استماع خواسته‌های اشتراک‌ کننده‌های جلسه گفت: حکومت وحدت ملی برای تدوین میکانیزم نظارتی شورای‌های ولایتی و حل مشل بودجه ولایت‌ها تلاش می‌کند و در این باره کارها جریان دارد. مالیات رسانه‌های محلی نسبت به ملی کاهش می‌یابد، با مسوولان نهادهای امنیتی و اداره مرکزی پاسپورت هدایت ‌می‌دهد تا مسئله تامین امنیت ولسوالی‌های ناامن هرات و مشکل طولانی بودن روند اخذ پاسپورت را حل کنند و اقدامات لازم را انجام دهند.

رئیس اجرائیه کشور در باره توسعه زراعتی و ایجاد رشته‌های ماستری در چوکات دانشگاه هرات گفت: به وزرات‌های تحصیلات عالی و زراعت و آب‌یاری هدایت ‌می‌دهد تا در یک جلسه دیگر با اشتراک اعضای شورای ولایتی هرات این موضوعات را بررسی و ارزیابی نماید و پس از آن اقدامات عملی را روی‌دست گیرند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟