در دو حادثه جداگانه شش سرباز ارتش ملی در هرات ناپدید شدند

  • انتشار: ۱۲ جدی ۱۳۹۵
  • سرویس: اجتماعی
  • شناسه مطلب: 16642

در دو رویداد جداگانه در هرات شش سرباز ارتش ناپدید شده اند، مقامات محلی در هرات می گویند دو تن از افسران ارتش ملی توسط طالبان از مربوطات ولسوالی چشت شریف ربوده شده است.

جیلانی فرهاد سخنگوی والی هرات می گوید، طالبان مسلح این دو افسر را ربوده‌اند.

آقای فرهاد گفت، افسران اردو توسط موتر شخصی شان از ولسوالی چشت بسوی شهر هرات در حرکت بودند که در مسیر راه به چنگ مخالفان افتادند.

این در حالیست که در واقعه ای دیگر در هرات روز گذشته چهار سرباز یک پوسته امنیتی در ولسوالی ادرسکن هرات ناپدید شدند. عبدالروف احمدی سخنگوی پولیس هرات میگوید این عساکر شب گذشته در پوسته امنیتی  میان رودی  ولسوالی ادرسکن هرات لادرک شدند که تا به حال از سرنوشت شان خبری در دست نیست.

وی افزود در پی وقوع این حادثه قوماندان امنیه ولایت هرات هیاتی را موظف نموده تا پیرامون قضیه تحقیق نماید. در همین حال یک مقام امنیتی در هرات که نخواست اسمش در خبر ذکر گردد گفت که این عساکر پولیس به اساس یک سازش به گروه طالبان پیوستند. این مقام امنیتی میگوید عساکر یاد شده چهار تن از همقطاران خویش را نیز به قتل رساندند.

گروه طالبان تا به حال در این زمینه اظهار نظری نکرده اند. این در حالیست که چند روز قبل قوماندان زون ساحوی پولیس در غرب کشور، از نفوذ مخالفین دولت در چوکات نیروهای امنیتی افغان اظهار نگرانی کرده بود.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟