در دو انفجار پیاپی مقابل وزارت دفاع بیش از 116 تن کشته و زخمی شده است

  • انتشار: ۱۵ سنبله ۱۳۹۵
  • سرویس: اجتماعیتیتر 1
  • شناسه مطلب: 15473

در دو انفجار پی در پی در مقابل وزارت دفاع، بیش از 25 تن کشته و 91 تن دیگر زخمی شده است، این انفجار امروز (دوشنبه) در هنگام رخصتی کارکنان وزارت دفاع در مقابل این وزارت و در نزدیکی یک پل به وقوع پیوست.

این دو بمبگذار انتحاری ساعت سه و چهل دقیقه‌ی بعد از ظهر امروز خود شان را به فاصله زمانی اندکی یکی به دنبال دیگری منفجر ساختند. این حمله از قرار معلوم به منظور وارد کردن تلفات جانی گسترده برمامورین وزارت دفاع به هنگام ساعت رخصتی سازماندهی شده بود.

محمد رادمنش سخنگوی وزارت دفاع به فرانس پرس گفته است که :« نخستین حمله در بالای پلی نزدیک به وزارت دفاع صورت گرفت. هنگامی که سربازان، پولیس ها و ملکی ها در آنجا هجوم آوردند، انفجار دوم انجام یافت.»

گفته می‌شود که تورن‌جنرال رازق پنجشیری، فرمانده لوای حمایتی وزارت دفاع و سیدزمان حسینی، آمر حوزۀ دوم امنیتی کابل و دو نگهبان رییس جمهور غنی نیز در میان کشته‌شده‌گان این رویداد اند.

ریاست جمهوری ضمن محکومیت این حمله در اعلامیه ای گفته است:« دشمنان افغانستان در حال باختن جنگ رویاروی با نیروهای امنیتی اند. از همین جهت است که چرا آن ها شاهراه ها، شهرها، مسجدها، مکتب ها و مردم عادی را مورد حمله قرار می دهند.»

ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان در تویتر اش گفته است که وزارت دفاع هدف حمله اولی بود، در حالی که در حمله دومی پولیس هدف بود.

این حمله حدود دو هفته پس از آن صورت می گیرد که 16 نفر در اثر حمله پیکارجویان بر دانشگاه امریکایی افغانستان در کابل کشته شد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟