در حمله هوایی بر مدرسه دینی در کندز علاوه بر طالبان، غیر نظامیان نیز کشته و زخمی شدند

  • انتشار: ۱۴ حمل ۱۳۹۷
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 39084

گزارش های از ولایت کندز حاکی از آن است که در حمله هوایی نیروهای ارتش بر یک مدرسه دینی در ولسوالی دشت ارچی ولایت کندز، علاوه بر کشته شدن 15 عضو طالبان، چندین غیر نظامی نیز جان خود را از دست داده است.

شاهدان عینی گفتند که هلی کوپترهای ارتش تجمعی در یک مدرسه دینی در دشت ارچی را هدف گرفتند.

دولت می گوید حداقل ۲۵ اسلامگرا در این حمله کشته یا زخمی شدند اما پزشکی در بیمارستان دولتی کندز به بی بی سی گفته است که بیش از ۵۰ نفر با جراحات شدید به بیمارستان منتقل شدند.

غلام حضرت کریمی، سخنگوی واحد ۲۰ پامیر ارتش افغانستان گفته که این حمله‌ی هوایی حوالی ساعت یک روز گذشته (دوشنبه) در یک روستای ولسوالی دشت ارچی کندز انجام شده است.

آقای کریمی افزوده این نشست به‌منظور سفر هیأت بلندپایه‌ی طالبان از کویته و باجور برگزار شده بود و هم‌زمان مانور نظامی قطعه‌ی سرخ طالبان نیز جریان داشت.

آقای کریمی گفته که در این حمله مولوی شاهدالله، مولوی زاهد و مولوی ممتاز از اعضای قطعه‌ی سرخ گروه طالبان و هم‌چنین مولوی بریال عضو شورای کویته این گروه کشته شده‌اند.

او تایید کرده که در این حلمه به غیرنظامیان آسیب نرسیده است.

اما اسلام‌الدین، مدیر اجراییه ولسوالی دشت ارچی گفته که در این حمله حدود ۱۵۰ تن کشته و زخمی شده‌اند. او افزوده در آن ساحه طالبان حاکم‌اند و مأموران دولتی از آمار دقیق تلفات معلومات ندارند.

طالبان گفت هیچ جنگجویی در مکان حمله نبود و فقط غیرنظامیان کشته شده اند.

پلیس محلی به خبرگزاری رویترز گفت که یک نماینده شورای رهبری طالبان در کویته پاکستان در حال بازدید از ناحیه بود.

او همچنین گفت که ۱۵ نفر از کشته ها و ۱۰ نفر از زخمی ها جنگجویان طالبان بودند که برای عملیات آماده می شدند.

برخی گزارش های محلی حاکی بود که یک مسجد هدف قرار گرفت اما معلوم نیست آیا این مدرسه دینی بخشی از مجتمع مسجد بوده یا نه.

محمد اسحاق شاهد عینی به خبرگزاری فرانسه گفت: “وقتی هواپیماها در حدود ساعت ۱۲:۰۰ آمدند بعضی از بچه ها فریاد زدند ‘می خواهند بمب بیاندازند’ اما بزرگترها گفتند ‘آرام شوید، اتفاقی نخواهد افتاد.’ اما بعد ناگهان بمبی به مسجد خورد.”

او گفت طلاب، غیرنظامیان و جنگجویان طالبان در داخل ساختمان بودند و در یک مراسم فارغ التحصیلی در جریان بود.

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی گروه گفته هدف این بمباران، دارالعلوم هاشمیه بوده و مدعی شد که در این حمله حدود ۱۵۰ غیرنظامی کشته و زخمی شدند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟